Társoldalunk:
Hírlevél

A McLaren már Alonso érkezése előtt is veszteséges volt

2015.11.08. 11:52

Már a gyenge 2014-es eredmények is veszteségessé tették az istálló anyacégét, az idén ráadásul a Honda motorral minden korábbinál mélyebbre süllyedtek, és az F1 legdrágább pilótáját is fizetik.

Jelentős veszteségeket kénytelen elkönyvelni az F1-es McLaren-Honda csapatot is működtető McLaren Technology Group a 2014-es üzleti év alapján. A wokingi vállalatcsoport F1-es programja ekkor még a Mercedes erőforrásait használta, de Jenson Button és Kevin Magnussen révén így is csak a konstruktőri bajnokság 5. helyét szerezték meg. Ezért a korábbiaknál jóval alacsonyabb összeghez jutottak jogdíjakból, és a Vodafone távozása után a szponzori bevételek is megcsappantak.

Ennek eredményeként a McLaren Technology Group adózás előtt 22,6 millió font (majdnem 10 milliárd forint) veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. A jelentés szerint ebből 13 milliót tesz ki a szponzori pénzek és a jogdíjakból származó bevételek csökkenése, a többit pedig átszervezési és fejlesztési költségek tették ki. Ezek célja az lett volna, hogy a Honda érkezésével a McLaren ismét versenyképes lehessen az F1-ben, de ez egyelőre csúnya bukást eredményez.

Már Alonso és a Honda érkezése előtt is veszteséges volt a McLarenForrás: AFP

„A Forma-1 mindig is a fő tevékenységünk volt, és ez így is marad” – jelentette ki Ron Dennis, a McLaren Technology Group elnöke. A brit üzletember arra is rámutatott, hogy a vállalatcsoport továbbra is arra törekszik, hogy az F1-ben megszerzett szaktudásukat más szektorokban, például az energetikában, a gyógyszeriparban vagy a pénzügyi szolgáltatások terén is kamatoztatni tudják. E tevékenységek már az idén is jelentős szerepet vállalnak az F1-es részvétel finanszírozásában.

Az idei eredményeket látva a McLaren valószínűleg a 2014-es pénzügyi helyzettel is kiegyezne. A wokingi istálló még a tavalyinál is gyengébb eredményeket szállít, és ez a szponzorokat is elriasztja, ami már a nyár folyamán aggasztani kezdte a csapat menedzsmentjét. A visszaeső bevételek mellett ők foglalkoztatják az F1 legdrágább versenyzőjét is. Érdekesség, hogy a szintén nem túl fényes 2013-as évet a McLaren 18,8 millió font adózás előtti profittal zárta, ami 7,5%-os növekedést jelentett.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!