Hamilton: A Mercedes megnyerette Rosberggel a versenyt

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Nico Rosberg, Mercedes, rajt
MEXICO CITY, MEXICO - NOVEMBER 01: Nico Rosberg of Germany and Mercedes GP leads Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP, Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing, Sebastian Vettel of Germany and Ferrari and Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing during the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on November 1, 2015 in Mexico City, Mexico. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A világbajnok a Mexikói Nagydíj után azt sugallta, felesleges volt a második kerékcseréje, amivel a futamot megnyerő csapattársának kedveztek.

Lewis Hamilton elismerte a Mexikói Nagydíjat megnyerő Nico Rosberg teljesítményét, de már a futam során bejátszott rádióüzenetek alapján sejteni lehetett, hogy nem felhőtlenül boldog. A Mercedes váratlanul mindkét versenyzőjét másodszor is behívta kereket cserélni, Hamilton azonban csak vonakodva volt hajlandó Rosberg után a bokszba hajtani, mert feleslegesnek tartotta lecserélni az abroncsait.

„Nem volt kockázat, semmit sem veszthettem” – mondta Hamilton, aki csapattársa kerékcseréje után kényelmes előnybe került a pályán, de mérnöke biztonsági okokra hivatkozva hajthatatlanul utasításba adta, hogy ő is álljon ki. „Már megnyertük a konstruktőri világbajnokságot, úgyhogy engedhették volna, hogy kockáztassak, és hajthassak a győzelemért” – utalt Hamilton arra, hogy új gumikkal már nem volt veszélyben Rosberg győzelme.

Rosberg a rajttól kezdve irányította a verseny alakulását, bár Hamilton szerint csapat kedvezett neki Forrás: AFP/Clive Mason

„A csapat szükségét érezte annak, hogy extra kedvesek legyenek vele” – mondta Rosbergről, aki neheztelt csapattársára, miután Austinban kiszorította őt a pályáról a rajt után. „Én tudom, hogy mire gondolok, de nem fogom kimondani.” Hamilton egyértelműen célzott rá, hogy a Mercedes ezúttal Rosberg győzelmét támogatta a stratégiai döntésekkel. „Kérdezzék meg Toto (Wolffot) vagy Niki (Laudát)! Tegyék fel nekik a kérdést. Majd ők elmondják, mit kell tenniük, hogy boldoggá tegyék.”

Hamilton egy körön keresztül akadékoskodott, mire hajlandó volt kiállni a bokszba, amivel újabb másodperceket vesztett az új gumikra váltó Rosberggel szemben. Ennek végül nem lett nagy jelentősége, mert a Safety Car miatt röviddel később felzárkózhatott a csapattársához. Paddy Lowe, a Mercedes technikai ügyekért felelős csapatfőnöke mégis helytelennek tartotta, hogy Hamilton nem állt ki azonnal kereket cserélni.

Nem csak a versenyzők acsarkodnak?

Lowe tehát enyhén kritizálta Hamiltont, Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója viszont erre nem volt hajlandó, és helyesnek ítélte, hogy a brit pilóta visszakérdezgetett a rádión. Ismét arra hivatkozott, hogy nem robotokat akarnak látni az autóikban. Wolff arra hivatkozott, hogy az első etap során használt lágy gumik a vászonig koptak, ezért cserélték le idő előtt a közepes keverékűeket is, és rámutatott, hogy a Ferrarinál versenyző Sebastian Vettel is vitába száll olykor a mérnökével.

Eközben Niki Lauda, a csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke kijelentette, hogy ezúttal Rosberg nyújtott jobb teljesítményt, és megérdemelten nyert. A Mercedes szóvivője viszont sajtóértesülések szerint azt mondta, Lauda „nem hivatalos nyilatkozó” a csapat részéről, és a „Times forrásai arról számoltak be, hogy Lauda a távozást fontolgatja, talán már a szezon végén.” Az osztrák az istálló 10%-os tulajdonosa, részben neki köszönhető Hamilton elcsábítása a McLarentől, de közben az RTL szakértőjeként is dolgozik, és a két szerepet sokan összeférhetetlennek tartják.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!