Vágólapra másolva!
Egybehangzóan állították, hogy gokartos emlékeiket idézi a nagyon csúszós mexikói pálya. Hamilton szerint a helyzet ha lassan is, de javul.

Régen a bukkanók jelentették a legnagyobb kihívást a mexikói pályán, a Forma-1-be visszatérő helyszínen azonban idén egyelőre részben az nehezíti meg a versenyzők dolgát, hogy túl sima az aszfalt. A frissen lefektetett rétegekből ráadásul szivárog a bitumen, ezért az első edzésnapon szokatlanul sokszor csúsztak le az autók a pályáról.

"Az aszfalt vadonatúj és tükörsima, ezért nagyon csúszós. Nem nagy a tapadás, rengeteget csúszkálunk. Ez a fiatalkoromra emlékeztet, olyan, mintha egy gokartpályán vezetnénk, bár ez jobb annál" - osztotta meg élményeit a pénteki napról Nico Rosberg, aki Mercedesét a tabella élére repítette. "Elégedett vagyok a végeredménnyel, úgy látszik, gyorsak vagyunk. Sikerült sok dolgot kipróbálnom az autóval."

Lewis Hamilton a mexikói pálya lassabb szakaszában, a stadionban Forrás: Mercedes

Délelőtt viszont vesztett némi időt azzal, hogy túlmelegedtek a fékjei, és emiatt a fékhűtőket és féknyergeket is cserélni kellett az autóján.

Hamilton a délutáni edzésen 430 ezreddel lassabb volt Rosbergnél, és a Red Bullok is megelőzték. A pályán lényegében ugyanazt érezte, mint csapattársa. "A lassabb részeken olyan volt, mint egy gokartpálya! Őrületes, mennyire csúszós volt a pálya" - mondta. "A helyzet ugyanakkor folyamatosan javul."

A 2015-ös vb-címet már bebiztosító brit a 4-es kanyarnál egyszer meg is pördült, a stadionban pedig elfékezte magát.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!