Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint a versenyzés természetéből adódik, hogy egy csapat nem nyerhet mindig, emlékeztetett rá, a Red Bull összes riválisának voltak nehéz évei mostanában. Úgy véli, a főnökei elégedettek a csapat teljesítményével.

Bő fél éve tart a Red Bull válsága, amelynek az az oka, hogy elégedetlenek a Renault motorjaival. Még azelőtt bejelentették a francia autógyárral kötött szerződésük felbontását, hogy új motorszállítót találtak volna. Most, miután a Mercedes, a Ferrari és a Honda is elutasította őket, felmerül az F1-ből való kiszállásuk lehetősége, de az is, hogy mégis a franciák ügyfelei maradnak. Toto Wolff a versenyzőjét, Lewis Hamiltont idézve „furcsának” nevezte a Red Bull viselkedését.

„2010-től nekünk nagyon-nagyon nehéz éveink voltak, a Ferrarinak is volt egy hosszú, gondterhes időszaka, és szerintem a McLaren sincs könnyű helyzetben, ahogy a Williams sem” – mondta a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója az F1i.com-nak. „Ilyen a versenyzés természete, néha jól, néha rosszabbul mennek a dolgok. Fontos, hogy ezt ne felejtsük el. Szerintem a lojalitás és a kapcsolatok fenntartása kulcskérdés. A Red Bull elvesztése semmiképpen sem tenne jót a Forma-1-nek.”

Egyszer fent, egyszer lent Forrás: AFP/Emmanuel Dunand

Wolff ezért reméli, hogy a Red Bull rendezi a sorait, miután sem ők, sem a Ferrari nem hajlandó odaadni nekik a legújabb motort. Elsősorban a Mercedest ezért erős kritikák is érték, de Wolff korábban kijelentette, hogy neki először is csapata és a tulajdonosok érdekeit kell szolgálnia, és úgy véli, a tavalyi jelentős anyagi veszteségeik ellenére jó teljesítményt nyújtanak üzleti szempontból is. „A terveknek megfelelően szállítjuk azt, amit a Daimler elvár a csapattól” – jelentette ki.

„Nem szabad elfelejteni a Forma-1-es jelenlétből eredő marketingtevékenységből és a márkamegjelenítésből származó előnyöket. A kiadásainkhoz képest 3 milliárd dollárnyi marketing értéket hoztunk létre. Nyilván próbálunk nagyon hatékonyak lenni, és az anyavállalatunk, a Daimler mindig nyomást gyakorol ránk, de a költségek szempontjából lejtőre kerültünk. A Forma-1-ben generált érték gazdaságilag hasznos a Mercedes és a partnereink számára” – vélte.

Nem kényelmesednek el

Az osztrák csapatfőnök elismerte, nehéz fenntartani a Mercedes szinte verhetetlen formáját, szerinte erre „Szingapúr volt a legutolsó példa, Magyarország egy másik, Malajziában pedig kiszúrtunk magunkkal.” Ebből adódóan „nem volt egyetlen pillanat sem, amikor leeresztettünk volna az előnyünk miatt, mert nyomás alatt tartottuk a rendszerünket, hiszen a filozófiánk szerint eredendően szkeptikusak vagyunk a saját eredményeinkkel kapcsolatban.”

Wolff azt is elmondta, nem hiszi, hogy jövőre is ők lesznek az esélyesek, mert „mindenki ismét nulla ponttal indul, és senkit sem érdekel, hogy az előző évben nyertünk-e”, valamint arra is számít, hogy a Ferrari még az ideinél is versenyképesebb lesz. „2017-től aztán mindenki egyforma helyzetbe kerül majd. Annak érdekében, hogy a Forma-1 érdekes és látványos maradjon, szerintem az a helyes formula, ha folyamatosan változtatunk, és az autókat is módosítjuk” – jelentette ki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!