Vágólapra másolva!
Jövőre is 32 fejlesztési zseton áll a csapatok rendelkezésére, ezeket az eredeti tervekkel ellentétben a szezon közben is felhasználhatják. Egyéves erőforrásokat lehet majd használni, de az alternatív motorformulákat nem engedélyezik.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a négy motorgyártó fontos döntést hozott csütörtökön Genfben: az Autosport értesülései szerint megegyeztek, hogy jövőre is engedélyezik a szezon közbeni motorfejlesztést.

A csapatok idén is hozzányúlhattak a motorjaikhoz az idény közben, de az eredeti tervek szerint a szabályt 2016-ra szigorították volna. A csapatok 25 fejlesztési zsetont kaptak volna, amelyeket a február végi homologizáció előtt fel kellett volna használniuk, az idény közben pedig már nem kerülhetett volna sor nagyobb módosításokra.

A Mercedes, a Ferrari, a Renault, a Honda, valamint az FIA részéről többek között Jean Todt jelenlétében zajló megbeszélésen azonban egyhangúan döntöttek arról, hogy mégsem szigorítják a szabályokat: akárcsak idén, jövőre is 32 zsetont lehet felhasználni a motorok fejlesztésére, és az idény közben is lehet változtatni az erőforrásokon. Szabadon fejleszthetőek maradnak azok a területek is, amelyek módosítását eredetileg betiltották volna, beleértve például a forgattyúsházat, a szelepvezérlést vagy a főtengely egyes elemeit.

A jövőben kiegyenlítettebb küzdelemre számítanak a gyártók között Forrás: AFP

A szabályváltozások eltörlése óriási segítség lehet a Renault-nak és a Hondának, hiszen így nem csak február végéig próbálkozhatnak fejlesztésekkel a felzárkózás érdekében. A négy motorgyártó között ezért nemcsak 2016-ban, hanem hosszabb távon is kiegyenlítettebb küzdelem alakulhat ki.

Maradhatnak a régi motorok

Döntöttek arról is, hogy jövőre is lehet egy évvel korábbi specifikációjú motorokat használni, ahogy azt a Ferrari 2014-es motorjaival versenyző Manor is tette idén. Eredetileg ezt is tiltották volna, így viszont nem lesz akadálya annak, hogy a Toro Rosso a híreszteléseknek megfelelően 2015-ös Ferrari motorokkal versenyezzen jövőre.

Nem engedélyezik viszont a Bernie Ecclestone által felvetett alternatív motorformulákat. A Red Bull megmentésén fáradozó Ecclestone legutóbb azt próbálta elérni, hogy az istálló kaphasson egy független gyártó áltat készített, 3,5 literes, V6-os, hagyományos KERS-szel felszerelt ikerturbót, ezt az ötletet viszont egyöntetűen leszavazták.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!