Vágólapra másolva!
A sisakjának és a HANS-nak köszöni, hogy nem esett baja az Orosz Nagydíjon elszenvedett nagy sebességű balesete során.

Romain Grosjean ép bőrrel átvészelt egy durva becsapódást, amikor az Orosz Nagydíj 13. körében, Jenson Buttont üldözve elvesztette az irányítást a Lotus felett a 3-as kanyar közepén, és a jobb oldali védőfal felé sodródott. Onnan visszapattanva a pályára csúszott, és a pörgő autó leszakadó alkatrészei szanaszét repkedtek. Az ütközés ereje akkora volt, hogy a szabályoknak megfelelően Grosjeannak el is kellett látogatnia a pályakórházba, a kivizsgálás során azonban kiderült, hogy nem esett baja.

„Nem volt a legjobb érzés a világon, de nagyon örülök, hogy a Forma-1-ben ennyire magas szinten áll a biztonságtechnika, egy ilyen nagy baleset után is itt vagyok, és beszélhetek róla" – mondta Grosjean. „A srácok miatt rosszul érzem magam, mert most rengeteg munkájuk lesz, hogy rendbehozzák az autót. Ki kell derítenünk, mi történt."

A francia versenyző a védelmi eszközöknek köszöni, hogy a baleset nem járt súlyosabb következményekkel. „Jól vagyok. Most nem tudnék lefutni egy maratont, de hálás vagyok a Bell sisakjának, a HANS-nak és a TecPro védőfalnak" – ismerte el. „Amikor érzékeltem, mi történik, tudtam, hogy nagy becsapódás következik. Elvettem a kezemet a kormányról, befeszítettem az izmaimat, lehunytam a szememet, és vártam, hogy vége legyen."

Grosjean ép bőrrel átvészelte a becsapódást Forrás: AFP/Kazuhiro Nogi

„Az ember ilyenkor tudja, hogy van 2, 3 vagy 4 tizedmásodperce, mielőtt eltalálja a falat, de ez 10 másodpercnek érződik, és tisztában van azzal is, hogy fájni fog. Megkönnyebbültem, amikor kinyitottam a szememet, és éreztem, hogy egyben vagyok."

Grosjean már az első körben kiállt a bokszba, mert az autója megsérült, de úgy vélte, a későbbi kicsúszásának ehhez nem volt köze. „Az autóm hátulja egyszerűen kitört egy nagyon gyors kanyarban. Utána kell járnunk, hogy ez az én hibám volt-e, vagy valami nem működött megfelelően" – mondta. „Kivizsgáljuk, mert kicsit furcsa volt. Azt a kanyart egész hétvégén könnyedén be tudtuk venni, és hirtelen problematikus lett."

Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke ígéretet tett rá, hogy áttanulmányozzák az adatokat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!