Vágólapra másolva!
Egyszerűnek tűnt Lewis Hamilton újabb győzelme, de a világbajnoki cím védője szerint Sebastian Vettel jelentős kihívást jelentett számára. Hamilton „hihetetlenül balszerencsésnek” nevezte Nico Rosberget, aki újabb kiesésével elvesztette reális esélyét az idei bajnokság megnyerésére.

Három ponttal kellett növelnie az Orosz Nagydíj végén a Ferrarival szemben kiépített előnyt a Mercedes csapatának az újabb konstruktőri vb-cím megszerzéséhez, ez azonban csak úgy sikerült, hogy a futam után Kimi Räikkönent megbüntették. Egy újabb műszaki hiba az addig élen álló Nico Rosberg kieséséhez vezetett, így Hamilton látszólag zavartalanul autózhatott az 1. helyen egészen a célig. Neki később a hátsó szárnyával akadt gond, mert valószínűleg törmelék került bele, ezért Hamilton kénytelen volt lemondani a DRS használatáról.

„Ez kissé aggasztó volt a végén, néha csúszkált az autó hátulja, és próbáltam elkerülni a rázóköveket is, hogy ne sérüljön meg” – idézte őt a BBC. „Ez még akkor is nehéz verseny volt, ha én álltam az élen. Sok alkalom nyílik a hibázásra, úgyhogy koncentráltnak kell lennünk és ritmusban kell maradnunk. Egykiállásos taktika mellett arra is ügyelnünk kell, nehogy állóra fékezzük a gumikat. Rengeteg kapcsolón kell állítgatni, és amikor Sebastian (Vettel) fokozta a tempót, nekem is válaszolnom kellett rá.”

Rosberg kiesése után Hamiltont megint csak a saját autója győzhette volna le - kattintásra galéria nyílik Forrás: Daimler

Hamilton úgy vélte, Vettel „jelentős kihívást” jelentett számára, de mégis a pole-ból induló Rosberg megelőzését emelte ki a futam eseményei közül. „A legfontosabb Nico szélárnyékának kihasználása volt. Megpróbáltam kihúzódni, de nem voltam elég gyors, és Nico védte a területét. Az 1-es kanyarban előztem meg, de akkor már lehet, hogy gondjai voltak. Az utolsó néhány kört csak élveztem, nem tudom, hány alkalommal lehetek még ilyen helyzetben” – mondta a Sky Sportsnak.

A kétszeres világelső újabb bajnoki címét ünnepelheti a következő versenyen, az USA Nagydíjon, ha 9 ponttal többet szerez a 2. helyre előre lépő Vettelnél, és 2-vel a 3. helyezett Rosbergnél. Mindkettőre jó esély van, de Hamilton azt mondta, „soha sem érek el oda, hogy lefutottnak tekintsem a versenyt. A célom az, hogy én legyek a győztes, amikor Abu-Dzabiban áthajtok a célvonalon.” Hozzátette, a harmadik bajnoki cím megnyeréséig nem tűz ki újabb elvárásokat maga elé.

Kár a kiesésért

Hamilton sajnálta, hogy ellenfele és csapattársa, Rosberg a gázpedál meghibásodása miatt feladta a futamot. A brit már a levezető körben érdeklődött a konstruktőri bajnokság állása felől, de akkor még úgy tűnt, hogy a német pilóta kiesése miatt várniuk kell az ünnepléssel. Végül előkerülhettek az győzelmi pólók, és nagy buli kezdődött a Mercedes háza táján, de Rosberg ehhez nem tudott jó arcot vágni.

„Egészen elképesztő, hogy az F1 milyen kíméletlen néha” – mondta a BBC-nek. „A remek rajt után vezettem a versenyt, magabiztosnak éreztem magam. Rögtön (az első) Safety Car fázis után beragadt a gázpedál, ez igen veszélyes volt” – magyarázta, és szinte kizárta a bajnoki cím megnyerésének lehetőségét. „Sokkal nehezebb így, persze, és úgy biztosan nem fogom megnyerni a vb-t, ha hétköznapi dolgok elromlanak. De nem adom fel, továbbra is támadni fogok, és megpróbálok nyerni Texasban.”

Rosberg a Sky Sports riporterének elmagyarázta, hogy a pedál egyre közelebb került a lábához, így azt feljebb és feljebb kellett húznia, a végén már annyira, hogy el kellett emelnie a talpát a pedáltól, így már vezetni sem tudott, mert a térde hozzáért a kormányhoz. Toto Wolff elismerte, hogy „a sport kegyetlen néha”, és úgy vélte, Rosbergnek „briliáns hétvégéje és első köre volt, aztán valami eltört a gázpedál szerkezetében.”

Az elnök is gratulált

Az egyik autó kiesése viszont csak időlegesen tudta elvonni a figyelmet attól, hogy a Mercedes bebiztosította zsinórban második győzelmét a konstruktőri pontversenyben, amelyhez a Daimler AG elnöke, a sportprogramot lelkesen támogató Dieter Zetsche is gratulált az istállónak. „A 2014-es elsőség után ismét emeltük a tétet, hogy az idei címet is megnyerjük, és erre szükség is volt, mert az ellenfeleink elég sok fejfájást okoztak nekünk a javuló teljesítményükkel” – írta a vezérigazgató.

Zetsche kiemelte, hogy a győzelem a Mercedes magas technológiai színvonalát mutatja, és a W06 motorját a világ legfejlettebb benzines hibrid erőforrásának nevezte. „A legfontosabb, hogy ne feledkezzünk meg az emberi tényezőről: két kiváló sportember ül a volán mögött, Lewis és Nico, valamint egy fantasztikus csapat dolgozik a háttérben, amely az idén eddig 15-ből 12 győzelmet szállított” – összegzett.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!