Társoldalunk:

A Renault kész megmenteni a Red Bullt

2015.10.09. 16:10

Mégis a Renault ügyfele maradhat a Red Bull és a Toro Rosso, miután Szocsiban a Ferrari is elutasította a megkeresésüket. Sebastian Vettel szerint óriási sokk lenne, ha korábbi csapatai kiszállnának az F1-ből.

A Mercedes és a Honda után a Ferrari is elutasította a Red Bull megkeresését, állítólag ők is kijelentették, hogy jövőre legfeljebb a Toro Rosso számára hajlandók 2015-ös erőforrásokat szállítani. A Red Bull két istállója jelenleg a Renault ügyfele, de már kezdeményezték a 2016 végéig érvényes szerződésük felbontását, és a Renault-Nissan csoport első embere, Carlos Ghosn is közölte, hogy a továbbiakban nem kívánnak motorszállítóként jelen lenni az F1-ben.

Elképzelhető viszont, hogy a Red Bull mégis kénytelen lesz visszatáncolni a Renault-hoz, mert senki mástól nem számíthat motorokra, a csapatok menedzsmentjei pedig mindenképpen az F1-ben szeretnék tartani az istállókat. Az idő is szorítja őket, hiszen a tervezőknek minél hamarabb tudniuk kell, milyen hajtásláncot kell elhelyezniük az autókban. Az Autosport úgy értesült, „a lehetőség adott” a Red Bull számára, hogy mindkét csapata a Renault partnere maradjon.

Marad a Red Bull-Renault kombináció?Forrás: Renault Sport F1/DPPI/Frederic Le Floch

Szokatlan módon Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nem a bokszfalon foglalt helyet az első szabadedzésen, hanem Helmut Markóval és Bernie Ecclestone-nal tárgyalt inkább. „A pálya kissé másodlagossá vált a délelőtt, sokkal többet elérhettünk a pályán kívül, mint rajta” – mondta. „Rengeteg egyeztetés folyik jelenleg, és ezeket nem a nyilvánosság előtt fogom intézni. Semmi sincs eldöntve, minden nyitott” – jelentette ki Horner.

Egy motorszállítói szerződés megkötése mellett a legfontosabb feladat, hogy a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz ismét elkötelezett legyen az F1 mellett. „Nem vesztette el az F1 iránti rajongását, egyszerűen csak olyan helyzetbe akar kerülni, amelyben versenyképes lehet. És ez így is fog történni. Minden rendben lesz” – nyilatkozta Ecclestone a Sky Sportsnak. Közölte, biztos abban, hogy jövőre 22 autó lesz a mezőnyben. „Tisztázódik a helyzet, bármi is az eredmény” – mondta a motorproblémával kapcsolatban, és hozzátette, „pozitív” fejlemény lesz, ha a Red Bull motorokhoz tud jutni.

Vettelt sokkolná volt csapatainak távozása

Megszólalt az ügyben Sebastian Vettel is, aki korábban a Toro Rossónál és a Red Bullnál is versenyzett, az utóbbi színeiben, Renault motorral négy világbajnoki címet is nyert. Nemrég védelmébe vette a sokat kritizált francia gyártót, de most kiállt a Red Bull mellett is. Azt viszont elismerte, örül, hogy nem neki kell eldöntenie, ellenfeleik kapjanak-e Ferrari motort. „Óriási sokk lenne” – mondta Vettel a Red Bull esetleges távozásáról.

„A Red Bull tíz éve a Forma-1 része, és mindig is támogatta a sportot. Nyilvánvalóan erős szálak fűznek a Red Bullhoz, úgy ismerem a csapatot, mint a tenyeremet. Ezért is esik nehezemre elképzelni, hogy kiszállnak. Remélem, maradnak” – mondta Vettel, de azzal kapcsolatban nem foglalt állást, adna-e volt csapatának Ferrari motort. „Szerintem ez nem könnyű döntés, igazából örülök, hogy nem nekem kell meghozni” – ismerte el. „Jó nekem így, hogy csak versenyző vagyok.”

A Toro Rossónak jó lenne a lejárt motor is

Miután a Mercedes elutasította a közeledést, a Red Bull a Ferraritól kért erőforrásokat 2016-ra, és „inzultusnak” élték meg, hogy az olaszok csak a 2015-ös motor módosított változatát kínálták fel nekik. „Csak a monzai futam után kerestek meg minket” – mondta Maurizio Arrivabene. „Ha az egész ügy júniusban történik, lett volna elég időnk elgondolkodni az együttműködésen” – indokolta az olasz, hogy miért nem szolgálják ki ellenfelüket. „Az F1 nem így működik” – szögezte le. 

Az Orosz Nagydíj pénteki napján kiderült, a Ferrari csak a Toro Rosso számára kínálja a 2015-ös motorját, és Franz Tost, a faenzai istálló főnöke a Championat című kiadványnak elmondta: „Tudjuk, hogy késésben vagyunk, úgyhogy a 2015-ös Ferrari erőforrás használata 2016-ban elfogadható számunkra.” Elterjedt egy olyan pletyka is, hogy amennyiben így történik, a Renault is érdeklődhet a brit istálló felvásárlása iránt, vagy akár a csapatfőnök, Christian Horner is átveheti azt.

Ricciardót csak versenyképes motor érdekli

Szocsiban megkérdezték a Red Bull pilótáit is, hogy mit szólnának, ha a Renault motorjait használnák tovább. Daniel Ricciardo elmondta, versenyezni szeretne, de „ha valaki azt mondja, hogy csak a 16. helyért fogok küzdeni, akkor inkább nem kérek belőle” – jelentette ki. „Ha kitalálnak valamit, amivel az ideinél esélyesebbek lehetünk, akkor ez a jobb lehetőségek egyike” – utalt a Renault-ra. „Nem akarok a futottak még kategóriában körözni.”

Danyiil Kvjat próbálta magát távol tartani az ügytől, és kijelentette: biztos abban, hogy a csapat menedzsmentje képes a legjobb megoldást kharcolni. „Hiszem, hogy elhivatottsággal és kemény munkával bármi elérhető, függetlenül attól, hogy milyen problémáink voltak a múltban” – érvelt a Renault mellett, de leszögezte, „fogalma sincs” a folyamatban lévő tárgyalásokról. „Minden nap új helyzet áll elő, új kérdések merülnek fel. Számomra semmi sem egyértelmű” – mondta a fiatal orosz.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!