Vágólapra másolva!
Ron Dennis úgy véli, nagyon jót tett a McLaren és a Honda kapcsolatának, hogy a Japán Nagydíj hetében többször is személyesen találkozott a vezérkarral. A túlzott igyekezetnek tulajdonítja az utóbbi versenyek megbízhatósági gondjait.

Noha a Japán Nagydíj után a McLaren mindkét versenyzője kritizálta a Honda gyenge erőforrásait, az istálló továbbra is töretlenül bízik benne, hogy a jövőben képesek lesznek az élmezőnyben harcolni. A McLaren vezérigazgatója, Ron Dennis ennek érdekében egy héttel a verseny előtt elutazott Japánba, hogy a tokiói központban, valamint a szuzukai pályán is találkozhasson a gyártó vezérkarával.

Dennis úgy véli, a Japánban folytatott beszélgetések kifejezetten hasznosak voltak. „Rendkívül eredményes volt az ott töltött időszak, és a hétvége során is nagyon konstruktív megbeszéléseket folytattunk" – mondta Dennis, aki szerint a negatív megjegyzések nem segítenének a helyzeten.

„Ha jó kapcsolatot akarunk velük kiépíteni, és közösen szeretnénk sikeresek lenni, akkor szorosabb együttműködésre van szükség, nem széthúzásra" – magyarázta. „Együtt kell dolgoznunk a problémák megoldásán. Szerintem semmi jó nem sül ki abból, ha csak kritizáljuk a másikat."

Alonso Japában különösen élesen bírálta a Hondát Forrás: AFP

Dennis szerint a japánok „kétségkívül" megértették, mit kell tenniük a javulás érdekében. „A Hondánál minden szinten tudják, milyen kihívásokat támaszt eléjük a Forma-1. Azt is pontosan tudják, hol tartunk most" – jelentette ki.

Gyorsan jönnek a fejlesztések

A Honda a hajtáslánc-elemek elrendezésén is változtatni szeretne a következő idény előtt, rájöttek ugyanis, hogy a motorjuk jelenlegi, különleges felépítése nem minden szempontból előnyös. Dennis tisztában van vele, hogy a komoly javuláshoz időre lesz szükség, de már most is lát biztató jeleket. Szerinte a megbízhatóság terén sokat javultak az elmúlt hónapokban, az utóbbi versenyeken látott problémák és a büntetéssel járó motorcserék főleg a csapat túlzott igyekezetének tulajdoníthatóak.

„Sokakban az a hamis elképzelés él, hogy a motorokat csak zsetonok árán lehet fejleszteni" – mondta. „De ez nem így van – olyan gyakran nyúlunk a motorhoz, amilyen gyakran csak akarunk. A pályán kívül teljes szabadságunk van, ahogy abban is, hogy hány motort használhatunk fel. Csak akkor kell zsetonokat áldozni a fejlesztésre, ha komoly változásokról van szó."

„Egy ideális világban erre minden negyedik versenyen kerülne sor, de mi sokkal gyorsabban próbáltunk előrehaladni. Ez meglátszott a megbízhatóságunkon, és az egész helyzetet megnehezítette" – magyarázta Dennis. „Részben tehát magunknak okoztunk fájdalmat, de ez a leggyorsabb módja annak, hogy visszataláljunk a helyes útra."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!