Vágólapra másolva!
De Nico Rosberg is azt mondja, hogy az utolsó körében gyorsult volna, ha nincs Danyiil Kvjat balesete. Úgy érzi, annyira jó a Mercedes, mintha sínen húznák.

A Japán Nagydíj időmérője egyértelmű válasszal szolgált arra a kérdésre, hogy a Mercedes tartós válságba került-e a Szingapúri Nagydíjon: a csapat újra magabiztosan kisajátította az első rajtsort, vagyis az egy héttel ezelőtti gyenge teljesítmény csak kisiklás volt.

"Jó, hogy visszanyertük a formánkat. Ez nagy öröm" - kommentálta az időmérőt Toto Wolff, a csapat vezetője.

A pole pozícióért vívott küzdelemből idén mindössze másodjára jött ki győztesen Nico Rosberg. A német a Q3 első felében futotta meg 1:32.584-es körét, melyet később senki sem überelhetett, mivel Danyiil Kvjat palánknak csapódott az utolsó percben, és piros zászlóval leintették az időmérőt. A 76 ezred hátrányban záró Hamilton úgy érzi, megdönthette volna csapattársa idejét.

- mondta. "A második körömet elég jónak éreztem, a 7-es kanyarnál már 2 tizeddel gyorsabb voltam, de ez már nem számít."

Lewis Hamilton első mért köre nem sikerült tökéletesre a Q3-ban Forrás: AFP/Toru Yamanaka

Rosbergnek lett volna válasza

Rosberg azonban figyelmeztetett, hogy neki is lett volna válasza. "Szerintem bennem is maradtak tartalékok" - közölte. "Fantasztikus ez az eredmény, a nehéz szingapúri hétvége után visszatértünk a szokásos erős formánkhoz. Nagyszerűen teljesített az autó. Szinte hibátlan kört futottam, elégedett voltam vele."

"Nehéz nap volt, mert tegnap nem tudtunk rendesen gyakorolni, két edzés is gyakorlatilag elmaradt" - utalt az esőáztatta péntekre. "A mai edzésen előbb a versenyre készültünk sok benzinnel, aztán az időmérővel foglalkoztunk. Aztán jött a kvalifikáció, és az autó lenyűgöző volt,

Egyből jó volt az autó, ahogy kihajtott a garázsból Forrás: AFP/Kazuhiro Nogi

Rosberg tavaly is a pole-ból indult Szuzukában, de az esőben hibázott, így csapattársa mögött ért célba. Ezt most pláne nem engedheti meg magának, hiszen 41 pontos hátrányból várja a japán futamot.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!