Társoldalunk:
Hírlevél

Pizzát kellett rendelni a Lotusnak Szuzukában

2015.09.24. 10:42

A csapat az adósságai miatt nem kapta meg a motorhome-ként használt helyiségek kulcsát, így a tagjainak nem volt hol enniük sem, ráadásul a felszerelésük is jócskán késve érkezett meg.

Szuzukában újabb nehézségekkel szembesült a súlyos adósságokkal küszködő Lotus: a felszerelésük későn, csak csütörtök délután érkezett meg a helyszínre, és nem tudtak beköltözni a motorhome helyett használt irodáikba illetve vendéglátó helyiségeikbe sem, mert még a tavalyi bérleti díjjal is tartoznak a pályának, ezért nem kapták meg a kulcsokat.

A csapat tagjai és vendégei normális esetben a saját konyhájukon készülő ételeket eszik, a problémák miatt azonban most egyszerűen pizzát rendeltek a Japán Nagydíj előkészületein dolgozó szerelőknek, míg Romain Grosjean például a Renault-hoz ruccant át ebédelni. „Tulajdonképpen nagyon kellemes volt megtapasztalni, hogy milyen vendégszeretetben részesül az ember a paddockban, amikor elfogy a kajája" – jegyezte meg a francia versenyző.

Grosjean a Renault-nál ebédeltForrás: AFP/Yuriko Nakao

A Lotusnak azonban az ebéd a legkisebb gondja: az angol bíróság jövő hétfőn tárgyalja a tartozásaik ügyét, amely miatt akár csődeljárás is indulhat ellenük. Közben még mindig nem dőlt el, hogy az újra gyári csapatban gondolkodó Renault felvásárolja-e őket – viszont legalább Pastor Maldonadóval hosszabbítottak, így elvileg már nincs akadálya, hogy a PDVSA átutalja nekik a 2016-os szponzori támogatás első részleteit.

„Ez még nem jelenti azt, hogy ne harcolhatnánk a dobogóért itt" – jelentette ki Grosjean a nehézségekre utalva. „Gondoljunk csak Spára: ott lefoglalták az autóinkat, mégis feljutottunk a dobogóra, ezért szerintem kifejezetten biztató, ha ilyen nehezen kezdődik a hétvége. Csak Enstone-t sajnálom. Arra várunk, hogy tisztázódjon a csapatunk jövője, a legfontosabb azonban a harci szellemünk. Mindenki versenyezni szeretne, és nagyon oda akarja tenni magát."

Grosjean egyébként a hírek szerint a szezon végén elhagyja a Lotust, és a Ferrarival technikai együttműködésre lépő új amerikai csapathoz, a Haashoz szerződik.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!