Noha előre lehetett sejteni, hogy a riválisok a szokásosnál közelebb kerülhetnek a Mercedeshez a lassú utcai pályán rendezett Szingapúri Nagydíjon, arra valószínűleg kevesen fogadtak volna, hogy a németek az egész hétvégén esélytelenek lesznek. Már az időmérőn is csúnyán kikaptak a Ferraritól és a Red Bulltól, és a futamon sem tudtak eléjük kerülni: Lewis Hamilton motorhiba miatt feladta a versenyt, Nico Rosberg pedig a 4. helyen ért célba.
A Mercedes a futam után „kisiklásnak" nevezte a szingapúri fiaskót, amelyet szerintük a szuperlágy gumik furcsa viselkedése okozott. Az abroncsok a két Mercedesen szokatlanul korán elhasználódtak, és nem is tudták rendesen felmelegíteni őket, ami a kigyorsításoknál komoly hátrányt jelentett. A csapat főnöke, Toto Wolff tisztában van vele, hogy a probléma okát mielőbb ki kell deríteniük, de szerinte a Mercedesnek nem szabad pánikba esnie.
„Én mindig pesszimista vagyok, de azt nem hiszem el, hogy az autónk teljesítménye egyik hétvégéről a másikra ilyen drámaian romlott volna. Azt sem hiszem el, hogy a többiek a két verseny között másfél másodpercet javultak" – nyilatkozta. „A gumikról van szó. Beszéltünk a versenyzőinkkel, és arról számoltak be, hogy a gumik rendkívül hamar elhasználódtak. Erre egyelőre nem találtunk magyarázatot."
„Ki kell elemeznünk, mi történt. Úgy gondoljuk, a gumiprobléma valamilyen módon összefügg a szingapúri pályával" – tette hozzá. „Egy nagyon különleges pályáról van szó, és itt a gumik is máshogy működnek, mint a többi helyszínen."
Wolff bízik benne, hogy a gyors szuzukai pályán feledtetni tudják a kisiklást. „Ugyanolyan az autónk, nem romlott a teljesítményünk. De el kell gondolkoznunk a történteken. Nem vehetjük félvállról, viszont pánikba sem eshetünk, ez egyáltalán nem lenne helyes viselkedés."
Wolff elismerte, annyira tanácstalan volt vasárnap, hogy a futam után elterjedt összeesküvés-elméletek igazságtartalmán is elgondolkozott. Egyesek szerint a keréknyomásra vonatkozó új előírások okozták a Mercedes vesztét, de olyan találgatások is felmerültek, hogy a németek másfajta gumikeveréket használtak a hétvégén, mint az összes többi csapat.
„Erről csak óvatosan szabad beszélnem, de tényleg megfordult a fejemben" – mondta a spekulációkról. „A DTM-ben is előfordult, hogy az idény közben változtattak az abroncsokon, pedig ezt sem tartottam volna lehetségesnek. Láttunk már hasonló eseteket, de szerintem a Pirelli nem tenne ilyet."
Wolff szerint a Mercedesnek a saját háza táján kell keresnie a probléma okát, ezért a szingapúri futam után azonnal nekiláttak a vizsgálatoknak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!