Vágólapra másolva!
Már a csapat tulajdonosa is tényként beszél a szerződés felbontásáról. A következő évekre kiegyeznének a Ferrari motorral, de megint felélénkültek a Volkswagen csoport beszállásáról szóló pletykák.

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz a Szingapúri Nagydíj pénteki napján megerősítette, hogy a csapata felbontja a jövőre is érvényes szerződését, és az idény végén szakít a Renault-val. Egy ideje már borítékolható volt, hogy a zsinórban négy világbajnoki címet eredményező partnerkapcsolat idő előtt véget ér, hiszen a két fél között egyre jobban elmérgesedett a viszony.

„Közös megegyezéssel döntöttünk úgy, hogy az idény végén befejezzük az együttműködést a motorszállító partnerünkkel" – mondta Mateschitz az osztrák Salzburger Nachrichtennek. „Nem lett volna értelme továbbra is együtt dolgozni, ennek nem tehettük ki a csapatainkat."

Bár a Red Bull köztudottan a Mercedes motorjait akarta megszerezni a következő idényre, beletörődtek, hogy a németekkel valószínűleg nem tudnak megállapodni. Mateschitz elmondta, a következő évekre a Ferrari motorjaival is kiegyezne. „A következő két-három évre ez nagyon is elfogadható megoldás lenne" – mondta, bár világbajnoki címeket nem vár az együttműködéstől.

„Ha a Ferrari gyári csapatként, Sebastian Vettellel sem tud bajnokságot nyerni, akkor nekünk sem sikerülne ügyfélcsapatként" – ismerte el. „A rajtrács első három sorába viszont beférnénk, onnan pedig a dobogóra is felkerülhetünk."

A Red Bull jövőre valószínűleg Ferrari motorokat fog használni Forrás: AFP

Mégis jön az Audi?

Érdekesség, hogy Mateschitz a nyilatkozata alapján csak 2-3 évre számol a Ferrari motorjaival, ezzel egy időben pedig újra felélénkültek azok a híresztelések, melyek szerint a Volkswagen csoport fogja felvásárolni a Red Bullt. A BBC szakértőjeként dolgozó Eddie Jordan úgy tudja, a Volkswagen már jövőre megveszi a csapatot, de saját motort csak 2018-tól fognak gyártani, addig a Ferrari erőforrásaival versenyeznek.

A pletykák szerint a VW csoport az Audival lépne be a bajnokságba, a Red Bull pedig főszponzorként maradna az istállónál. Hasonló találgatásokról egyszerre több forrás is beszámolt pénteken, de a Red Bull egyelőre csak pletykának minősítette a híreszteléseket. Az Audi korábban tagadta, hogy a következő években terveznék a Forma-1-es részvételt, de a 2018-as beszállás reálisnak tűnhet.

Még kiszállhatnak

Mateschitz azonban hangsúlyozta, hogy még a Ferrarival sem kötöttek szerződést a következő idényre, és továbbra is fenntartja a lehetőséget, hogy az energiaital-gyártó vállalat kiszáll a Forma-1-ből.

„Annyi azonban biztos, hogy ha kiszállunk, akkor az alkalmazottaink (800 ember Milton Keynesben, 300 Faenzában) nem maradnak munka nélkül. Találunk nekik más feladatot" – jelentette ki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!