Társoldalunk:
Hírlevél

A Red Bull megijedt az új Mercedes motortól

2015.09.09. 13:24

Christian Hornert sokkolta az Ezüstnyilakba Monzában beszerelt új erőforrás, amiből ők 2016-ban nem kapnak. Úgy véli, a Red Bull pilótái mentették a menthetőt az Olasz Nagydíjon, miután a mezőny végéről kellett rajtolniuk.

A nyári Brit Nagydíj óta lobbizott a Red Bull, hogy jövőre hozzájuthassanak a jelenleg legjobbnak tartott Mercedes erőforrásokhoz, de Monzában kiderült, a stuttgarti vállalat nem állt kötélnek. A csapatfőnök Christian Hornert ráadásul sokkolta a németek legújabb fejlesztése is, amely Lewis Hamiltonnak viszonylag sima győzelmet tett lehetővé, miközben az előző változattal Nico Rosbergnek meggyűlt a baja Sebastian Vettel Ferrarijával, és végül motorhiba miatt ki is esett.  

„Elég ijesztőnek tűnt pénteken” – mondta Horner az újított Mercedes motorról. „Rosberg autójában persze valami problémájuk volt vele, ezért úgy tűnt, utána kissé letekerték, de így is elég nagy lépésnek tűnt, amit pénteken tettek, és ez aggasztó. Jelenleg egy külön kategóriát képviselnek. A futamon láthattuk, hogy Lewis milyen tempóra képes még használt közepes gumikon is, ez lenyűgöző volt. Szerintem csak az előnyét őrizte a futamon, és jelentős előnyben vannak” – mondta a brit menedzser.

A mezőny végéről indultak a Red Bullok Monzában, a kettős pontszerzésig jutottakForrás: Getty Images/Mark Thompson

Miután Belgiumban a várakozásokhoz képest jól szerepeltek, Monzában a motorcserék miatt a Red Bullok csak a mezőny végéről rajtolhattak, de Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat így is felküzdötte magát a pontokat érő 8. és 10. helyre. Horner szerint ezzel kihozták a maximumot a versenyből, és reméli, hogy a következő, lőerőkre kevésbé érzékeny pályákon jobb helyzetben lehetnek a jövőre leváltandó Renault motorral is.

„Miután hátulról rajtolunk a büntetések miatt egy olyan pályán, ahol teljesen kiszolgáltatottak vagyunk, a stratégiából kihoztuk a maximumot, a bokszkiállások jól sikerültek, és a pilóták is remek munkát végeztek. Ez papíron két, kifejezetten fájdalmas pálya volt számunkra, Szingapúrban sokkal esélyesebbnek kell lennünk. A lóerők természetesen mindenhol kulcsfontosságúak, de egy ilyen pályán nagyobb szerepük van, mint ott” – magyarázta.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!