Vágólapra másolva!
Feljelentést tett az Olasz Nagydíj után a Force India csapata, mivel vasárnapra virradóan lába kélt az egyik tartalék kormányuknak a monzai paddockból. A futamon sem jött ki nekik a lépés, Pérez alaposan lemaradt, Hülkenberg pedig még vele sem tudta tartani a tempót.

Nemcsak a Lotus, hanem a Force India csapata is küszködött a felszerelésével a múlt hétvégi Olasz Nagydíjon. A La Reppublicca szerint a silverstone-i istálló feljelentést tett, miután vasárnapra virradóan a monzai paddockból ellopták az egyik tartalék kormánykereküket. Az autók irányítóközpontjának is tekinthető alkatrészt rengeteg fejlett megoldás alkotja, így a becslések szerint akár 100 ezer eurót (kb. 31 millió forintot) is érhet.

Nem ez volt a Force India egyetlen problémája a hétvégén. Sergio Pérez – aki Hülkenberghez hasonlóan valószínűleg marad a csapatnál - remek belgiumi szereplése után bíztak abban, hogy a motorerőre érzékeny monzai pályán is jól teljesíthetnek, de a mexikói pilóta több mint 1 perces hátrányt szedett össze a futamon, Nico Hülkenberg pedig még a csapattársával sem tudta felvenni a versenyt, sőt le is körözték. Ezen csodálkozott is, és műszaki hibára gyanakodott a leintés után.

Hülkenberg üldöző és üldözött volt egyszerre Forrás: Sahara Force India/Photo4/James Moy Photography

„Igazából nagyon bosszús vagyok, mert az egész futamon nem volt meg a tempóm, és biztos vagyok abban, hogy valami gond akadt az autóval” – nyilatkozta. „Péntekről szombatra változtattunk rajta valamit autón, és azóta nem olyan, mint volt. A futamon esélyem sem volt Checót üldözni, egyszerűen nem volt benne az autóban. Csak csúszkáltam, és felzabáltam a hátsó gumikat. Pénteken még minden jónak tűnt, de szombaton gondok támadtak a Q3-ban, a futamon pedig egy olyan fegyverrel harcoltam, ami nem volt igazán élesre töltve.”

Hülkenberg elárulta, a futam során a gumikopás miatt majdnem átálltak két kerékcserére, mert tartottak attól, hogy a végén a 9. helyen befutó Marcus Ericsson veszélyes lehet rájuk, de tagadta, hogy a problémáik a Pirelli új előírásaiból erednének. „Nem, egyáltalán nem. Szerintem az autónkkal kapcsolatos, és csak az okozta, amit péntekről szombatra változtattunk rajta” – mondta. „Ki kell vizsgálnunk, és a végére kell járnunk, mert (a teljesítményünk) jelentősen leromlott."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!