Vágólapra másolva!
Biztosnak tűnik, hogy idő előtt felbontják a szerződésüket a Renault-val, de a Mercedes nem akar nekik motorokat adni. A németek féltik az előnyüket, a Daimler elnöke is ellenzi az ötletet.

Egyre biztosabbnak tűnik, hogy a Red Bull Ferrari motorokat fog használni a 2016-os idényben, miután a Renault-val felbontják a szerződésüket, a Mercedes pedig nem akarja odaadni nekik az erőforrásait.

A rendszerint megbízható forrásokkal rendelkező Autosport úgy tudja,

a Red Bull biztosan nem fog Renault motorokat használni 2016-ban

, noha még egy évig érvényes szerződésük van a franciákkal. A Red Bull állítólag már a megállapodás felbontásához szükséges dokumentumot is benyújtotta, a Renault pedig elfogadja a csapat döntését. Az utóbbi két évben ugyanis annyira megromlott közöttük a kapcsolat, hogy az együttműködés már mindkét fél számára több hátránnyal, mint előnnyel járt.

A Renault a hírek szerint nem is szeretné motorszállítóként folytatni az F1-es részvételét, és a következő hetekben két lehetőség között döntenek majd: felvásárolják a Lotust, és gyári csapatot indítanak, vagy kiszállnak a Forma-1-ből. Bármelyik opció mellett döntenek, a jelek szerint a Red Bull fiókcsapatának, a Toro Rossónak is új partner után kell néznie.

A Red Bull újra Ferrari motorokat használhat Forrás: AFP

A Daimler nem akar Red Bull-Mercedest

Köztudott, hogy a Red Bull a Mercedes motorjait szeretné megszerezni 2016-ra, a Motorsport.com szerint azonban sem az F1-es istálló menedzsmentje, sem a Daimler elnöke, Dieter Zetsche nem rajong az ötletért. Noha a Red Bull bízik benne, hogy az autógyártó számára vonzó lehet az energiaital-gyárosokkal való együttműködés,

a németek szerint túl sok hátránya lenne a motorszállítói szerződésnek.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff a múlt héten nem tagadta, nem szívesen adnák oda az F1 jelenlegi legjobb motorját az egyik legnagyobb riválisuknak. „Ha a csapatunk szemszögéből nézzük, nem kellene leszerződnünk velük" – jelentette ki. „A sikereinket a kemény munkának és a Daimler hatalmas befektetéseinek köszönhetjük. Sikerült kiépítenünk egy előnyt, miközben egy másik csapat úgy döntött, nem akar a jelenlegi partnerével maradni. Az ő filozófiájuk különbözik a miénktől."

Állítólag Zetsche is a gyári csapat előnyét félti, ezért nem szeretne motorokat szállítani az osztrák riválisnak. Attól is tart, hogy a Mercedes hírnevének rosszat tenne, ha a Red Bull esetlegesen az egyenlőtlen bánásmód miatt kezdene panaszkodni. A németeknek valószínűleg nem tetszett, hogy a Red Bull többször is élesen bírálta a Renault munkáját a nyilvánosság előtt.

A Ferrari segítene

A Red Bullnak így valószínűleg nem lesz más választása, a Ferrarival kell megegyezniük a 2016-os idényre.

Az olaszok korábban már többször jelezték, hogy hajlandóak lennének motorokat szállítani a Red Bullnak,

a csapatnak így nem kell attól tartania, hogy erőforrás nélkül marad. Monzában egyébként a csapat vezérkarának több tagját is látták a Ferrari motorhome-jába besétálni, a tárgyalások tehát már meg is kezdődhettek. A Red Bull egyébként a 2006-os idényben már használta a Ferrari erőforrásait.

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene Monzában ismét megerősítette, hogy nyitottak a tárgyalásokra, és szerinte félni sincs okuk. „Neves szakemberek dolgoznak náluk, például (Adrian) Newey, ezért könnyű azt gondolni, hogy ha motort adunk nekik, félelmetes kasztnit építenek hozzá, és igazán versenyképesek lesznek” - - magyarázta. „Azonban a mi mérnökeink és aerodinamikai szakembereink is tudják a dolgukat. Nekem nincs ezzel problémám, és egyébként is jobb erős riválisok ellen versenyezni.”

„Ez persze nem jelenti azt, hogy már holnap odaadjuk a motorjainkat a Red Bullnak és a Toro Rossónak, de szerintem nem lenne ezzel semmi probléma. Nem félünk a riválisanktól.”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner továbbra sem hajlandó az istálló jövőbeni terveiről beszélni, állítása szerint még mindig a Renault döntésére várnak. „Kezd szorítani minket az idő" – mondta Monzában. „Már szeptember van, mindenkinek tudnia kell, mik a Renault tervei a jövőre nézve. A következő két hétben valószínűleg megtudjuk, mire készülnek."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!