Vágólapra másolva!
Monzában azt ígérték, „napokon, legkésőbb heteken belül” eldöntik a sportprogram jövőjét, de nem a Lotus felvásárlása az egyetlen opció. Prost vezető szerepet kaphat a leendő gyári csapatuknál.

A Forma-1-es programot irányító Cyril Abiteboul az Olasz Nagydíj délelőttjén francia újságíróknak azt mondta, a Renault „napokon, legfeljebb heteken" belül eldönti, hogy újra legyen-e saját csapata, a lehetőségek között azonban még mindig szerepel az is, hogy hátat fordít a sportnak.

Abiteboul hozzátette, hogy ha megszületik, a döntést a Renault elnöke, maga Carlos Ghosn fogja bejelenteni. Bár az autógyárat hírbe hozták a Force Indiával is, francia források szerint

ezt a forgatókönyvet csak az alkupozíciójuk erősítéséhez dobták be,

és Lotus az egyetlen csapat, amelyet valóban felvásárolhatnak.

A vételárat feltehetően több, akár tíz éves futamidővel kifizetve 65 százalékos részt szereznének az enstone-i istállóban, amely korábban már volt az övék, 25 százalékot azonban megtartana benne a jelenlegi tulajdonos, a Genii Capital is.

Szinte biztos, hogy a Renault felvásárolja a Lotust Forrás: AFP/Cesar Rangel

A maradék 10 százalékot a négyszeres világbajnok Alain Prost szeretné a magáénak tudni, de úgy tudjuk,

nem fizetne érte, hanem azt várja, hogy megkapja a Renault-tól.

Ezzel együtt valamilyen vezető posztot is be akar tölteni az alakulatnál, bár valószínűleg nem a csapatfőnöki széket foglalná el, hanem egy kevesebb felelősséggel és mindennapi elfoglaltsággal járó munkakört képzel el – például ügyvezetői jogkör nélküli elnökként vagy igazgatóként, mint amilyen Niki Lauda a Mercedesnél. A szerepvállalásának kétségkívül nagy reklámértéke lenne, az alkalmasságát viszont sokan megkérdőjelezik, mert amikor az 1990-es és a 2000-es évek fordulóján a saját csapatát irányította, nem bizonyult igazán sikeresnek, és egyes vélemények szerint nem volt elég elhivatott sem.

A Renault az után döntött sportprogramjának felülvizsgálata mellett, hogy nehezen birkózott meg a tavaly bevezetett hibrid turbómotorok jelentette kihívással, pedig eredetileg a koncepció egyik fő szószólója volt. Az állandó megbízhatósági problémák és a teljesítménydeficit miatt az elmúlt években gyári csapatukként kezelt Red Bull-lal is megromlott a viszonyuk, s noha a feleknek 2016 végéig érvényes motorszállítói szerződésük van, akár az idei szezon végén is megszakadhat az együttműködésük. A Red Bull már a Mercedeshez is bejelentkezett, de

vezérkarának tagjait Monzában a Ferrari motorhome-jába látták besétálni.

Abiteboul ugyan azt állította, hogy a Renault már mindent megtett a Lotus felvásárlásáért, ezért a labda mások térfelén van, és a francia cég csak az általa megszabott feltételek teljesülésére vár, a forrásaink szerint valójában nagyon valószínűtlen, hogy kiszállnak az F1-ből.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!