Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő nem Michael Schumacher rekordjait, hanem a példaképe, Ayrton Senna által elért eredményeket szeretné elérni. A brit pilóta az Olasz Nagydíj előtt ismét elmondta, nem célja a Ferrarihoz szerződni, és pályafutásának kezdetére is visszaemlékezett.

Olaszországba, a Ferrari hazájába látogat a hétvégén a Forma-1 mezőnye, így ismét felmerült a kérdés, hogy vajon látja-e a közönség valaha Lewis Hamiltont, az aktuális világbajnoki címvédőt, és a pontverseny jelenlegi éllovasát vörös overallban. Hamilton sugallta, nem vágyakozik arra, hogy a legendás csapat tagja lehessen, mert úgy véli, példaképe a Ferrari nélkül is el tudta ezt érni.

„Gyakran felhívom a Ferrarit, de csak azért, mert szeretem az utcai autóikat!” – nyilatkozta Hamilton - aki az idén az olaszok csúcsmodelljéből, a LaFerrariból is vásárolt egy példányt - a La Gazzetta dello Sportnak. „A Forma-1 kapcsán néhányszor beszéltem Stefano Domenicalival, de semmi komoly nem volt. Jól érzem magam a Mercedesnél” – jelentette ki. „Mindenki tudja, hogy felnézek Ayrton Sennára, és ő anélkül is legendává tudott válni, hogy valaha is a Ferrarinál vezetett volna.”

Hamilton Sennát szeretné beérni Forrás: Daimler

Hamilton a McLarennél kezdte F1-es pályafutását, ahol Senna is a legsikeresebb éveit töltötte. A brit pilóta már akkor gyakran hangoztatta, hogy mindig is a korábbi háromszoros világbajnokát tekintette példaképének, és ez azután sem változott, hogy akár a brazil legenda felülmúlása is elérhetővé vált számára. „Az emberek mindig azt kérdezik, hogy Michael Schumachert akarom-e utolérni” – mondta a Wall Street Journalnek. „Nem. Csak arra fókuszálok, amit Ayrton elért. Ez mindig is így volt.”

Hamilton 39 futamgyőzelmével már csak kettővel van Senna (és Sebastian Vettel) mögött, és a világbajnoki címek terén is egyenlíthet a brazillal, ha továbbra is folytatni tudja az idei meggyőző szereplését. A 30 esztendős versenyző szerint hosszú út vezetett számára a Forma-1-ig, ráadásul származása miatt a szokásosnál is nehezebb dolga volt a gokartpályákon, főleg a kezdetekben, mielőtt a McLaren 1997-ben felkarolta őt.

„Mi voltunk az egyetlen fekete család bármilyen versenyre is mentünk” – emlékezett vissza arra, hogy édesapjának is meg kellett küzdenie azért, hogy előrébb tudjanak lépni. „Bekopogott mások sátraiba, és érdeklődött, hogy milyen váltóáttételeket használnak, és adnának-e néhány tanácsot, mert mi még akkor kezdők voltunk. Sokan elutasították” – mondta Hamilton, és azt is elárulta, hogy ezért édesapja egyszerűen azt tanácsolta neki, hogy fékezzen mindenkinél később.

Ösztönösen vezet

Ebből rengeteg kicsúszás lett, de idővel már magabiztosan a legkésőbb fékezők között volt, és azóta is az érzékeire hagyatkozva vezeti a versenyautókat. „Igazi ösztönös pilóta vagyok” – árulta el. „Vannak, akik becsukják a szemüket, és elképzelnek egy kört, meg ilyenek. Ez lehet, hogy számukra beválik, de nekem nem. Én csak vezetek, az autó üléséből.”

Hamilton épp ezért meglepetéssel tapasztalja azt is, hogy a futamok után többen felfedezik képességeinek rejtett titkait is. „Az emberek odajönnek hozzám, és azt mondják, ’hű, a 7-es kanyarba sokkal jobban fordultál be a többieknél.’ Nem tudom, hogy mit látnak valójában, mert amikor én nézem, nem veszem észre a különbséget” – jelentette ki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!