Vágólapra másolva!
A japánok főnöke megint optimista nyilatkozatot adott: szerinte a franciákat már egyértelműen lehagyták, az idény végére pedig a Mercedeshez is közel kerülhetnek. Az egyedi motorelrendezés megnehezítette a dolgukat, de nem változtatnak.

A McLaren-Honda év eleji problémáit szinte teljes egészében a motor számlájára írták, a csapat többször is úgy nyilatkozott, hogy a kasztnijuk jóval ütőképesebb a tavalyinál. A Honda azonban nemrég rámutatott, hogy az istálló sem végzett tökéletes munkát, és a McLaren sem tagadja a hiányosságait. A Honda F1-es programjának főnöke, Jaszuhisza Arai most újabb merész kijelentést tett: szerinte már messze nem az övék a leggyengébb motor a mezőnyben.

„Ami a belsőégésű motor teljesítményét illeti, még nem értük utol a Ferrarit" – ismerte el az Autosportnak nyilatkozva, majd hozzátette, az olaszok hajtáslánca maximum 30 lóerővel lehet erősebb. „A Mercedes 40-50 lóerővel előttünk jár, de a Renault-t körülbelül 25 lóerővel lehagytuk."

Arai szerint a Honda egyértelműen jó irányba halad, hiszen a Ferrari mögött „már csak kicsi" a lemaradásuk, a Renault-nál viszont „sokkal jobbak". „A Mercedes még mindig nagyon messze van, de bízom benne, hogy az idény második felében felzárkózhatunk a két élcsapat mögé" – nyilatkozta. „Lehet, hogy ez nehéz lesz, mert megbízható a motorjuk, és az égésteret is jól alakították ki. De az a célunk, hogy az év végére közel kerüljünk hozzájuk."

A Honda továbbra is optimista a szezon második felével kapcsolatban Forrás: AFP

Spában egyébként tényleg láthatott biztató jeleket a Honda: a McLarenek az időmérőn körülbelül 5-6 km/ó-val voltak lassabbak az egyenesben, mint a Renault-t használó Red Bullok, pedig az osztrákok láthatóan kisebb légellenállást biztosító szárnybeállításokat használtak.

Nem változtatnak

A japánok főnöke elismerte, a Honda dolgát megnehezítette, hogy a McLaren rendkívül szűkre építette az autó hátsó részét, ami egyedi motorelrendezést igényelt. „Nagyon kicsi a hely a csomagunknak – természetesen szeretnénk, ha nagyobb lenne, de a kompakt elrendezés valóban jobb" – mondta. „A méretek miatt küszködünk."

Bár a Hondának könnyebb dolga lenne, ha jövőre nagyobb hely állna a rendelkezésükre, nem terveznek változtatni a mostani koncepción. „A jelenlegi elrendezést fogjuk használni, és keményen dolgozunk a fejlesztésén" – jelentette ki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!