Vágólapra másolva!
Új kerékvetőket telepítettek a kanyarba az idei Belga Nagydíjra, hogy elvegyék a versenyzők kedvét az ívek kiegyenesítésétől.

A versenyzők egybehangzó véleménye szerint a 2014-ben bevezetett új szabályoknak köszönhetően ismét élvezetes móka és kemény dió lett az Eau Rouge bevétele. A Belga Nagydíjnak otthont adó spái pálya ikonikus, a földből szinte falként kiemelkedő kanyarkombinációján éveken át különösebb nehézség nélkül száguldottak át padlógázon, de a csökkentett leszorítóerő miatt tavaly óta ismét nehéz megvalósítani ezt.

A szervezők idén ráadásul rátettek még egy lapáttal: új rázókövek elhelyezésével próbálják elrettenteni a pilótákat a vonalvezetés lerövidítésétől, aminek hiányában nehezebb lesz padlógázzal átrobogni a szűkebbé váló kanyarkombináción. Az Eau Rouge lejtővel kezdődő balosába Vallelunga-típusú kerékvetőket telepítettek - ezek jellemzője a széles, a pályától kifelé haladva fokozatosan 5-10 cm-re növekvő barázdák -, a kanyar tetejére pedig 3 cm magas "hurkákat" a fő kerékvetők mögé.

Sebastian Vettel az Eau Rouge közepén a Belga Nagydíj első edzésén Forrás: AFP/John Thys

Jenson Button úgy véli, az új megoldások elérik a céljukat. "Az új rázókövek kicsit félelmetesek a 4-es kanyar csúcspontjánál. Aki széles ívben érkezik meg ide, nem akar áthajtani rajtuk, és inkább balra fog kormányozni" - mondta a brit a hurkákról. Szerinte a spái 24 órás versenyen tapasztalt kanyarkiegyenesítések idézték elő a változtatásokat.

A Sauber pilótája, Marcus Ericsson egyetértett vele. "Bár kis hurkákról van szó, ekkora tempónál megbolygatják az autó egyensúlyát" - közölte.

Aki viszont kénytelen elvenni a gázt, komoly hátrányba kerül az Eau Rouge-t követő hosszú egyenesben, tehát mérlegelni kell, hogy ki mennyi kockázatot vállal.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!