A Red Bull elvárja a Renault kiemelt támogatását

Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 05: Infiniti Red Bull Racing Team Principal Christian Horner works on the pit wall during the Formula One Grand Prix of Great Britain at Silverstone Circuit on July 5, 2015 in Northampton, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150705-00558 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bull a Renault-val kötött megállapodása alapján elvárja, hogy „prémium csapatként” kezeljék őket akkor is, ha a franciák gyári istállót indítanak. Christian Horner nem zárta ki, hogy 2017-től új motorszállító után néznek, de a Mercedes szerint egyelőre nem tárgyalnak. A Ferrari aggódik.

Nagy átrendeződést hozhat a csapatok felállása, és a motorok leosztása terén, ha a Renault az egyre erősödő pletykák közepette úgy dönt, hogy visszavásárolja a Lotust, és újra gyári színekben vesz részt a Forma-1-ben. A Red Bull már régóta, de az idén különösen elégedetlen a franciák erőforrásaival, és Christian Horner úgy véli a Renault egyik problémájával a következőt okozza magának, így kerültek 2015-re jelentős hátrányba a Mercedes és a Ferrari mögött.

„A Renault olyan helyzetbe hozta magát, hogy a megbízhatóság minden (dologi) erőforrásukat, idejüket és fókuszukat felemésztette. Szerintem a vállalat teljesen a megbízhatóságra összpontosított a teljesítmény ellenében, és csak mostanában kezdték rendbe szedni a teljesítményt is” – magyarázta a Red Bull csapatfőnöke az F1i.com-nak adott interjújában.

Christian Horner elvárja a Renault kiemelt figyelmét Forrás: Getty Images/Mark Thompson

A Red Bullt már a nyár elején összefüggésbe hozták a Ferrarival és a Mercedesszel is jövőbeli motorszállítással kapcsolatban, de Horner eddig következetesen kitartott amellett, hogy 2016 végéig élő szerződésük van a Renault-val, és ezt ki is akarják tölteni. Megerősítette, hogy az együttműködés garantálja számukra a kiemelt bánásmódot is.

„Már most is az ügyfeleik vagyunk, jelenleg is fizetünk a motorokért, és ez mindig is így volt” – mondta Horner, de arra nem tért ki, hogy a Renault-Nissan az Infiniti révén a csapat szponzora is egyben. „Elég nyilvánvaló megállapodásunk van a Renault-val, hogy prémium csapat vagyunk, ezért 2016 végéig lényegtelen, hogy van-e saját csapatuk vagy sem”, majd megerősítette, hogy elvárja a kiemelt bánásmódot akkor is, ha újra létrejön a gyári Renault csapat. „Erről szól a megállapodásunk.”

Carlos Ghosn elégedetlen a Renault jelenlegi helyzetével az F1-ben Forrás: STUDIO ASSET/BERNARD ASSET/Renault

Horner „lehetségesnek” nevezte, hogy 2017-től új motorszállítójuk legyen, de hozzátette, hogy „az még mindig elég messze van”, és hozzátette, hogy „először az idei év végére fókuszálunk, aztán 2016-ra, 2017 pedig egy teljesen más kávéház lesz, különösen az új szabályok miatt.” A Mercedes részéről Toto Wolff közben a Kleine Zeitungnak elmondta: „Egyszer sem tárgyaltunk még ebben az ügyben a Red Bull-lal, de az életben soha sem szabad azt mondani, hogy soha.”

Az Osztrák Nagydíjon a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne is felajánlotta motorjaikat a Red Bullnak, de azóta ellentmondásos hírek érkeznek afelől, hogy a legjobb erőforrásukat is hajlandók lennének-e átadni ellenfeleiknek. Az Auto Bild úgy tudja, az olaszokat nyugtalanítja, hogy a Red Bull is Mercedes motorra válthat. „Egy Mercedes motoros Red Bull-lal az erőviszonyok ismét felborulnak” – idézett a lap egy bennfentest. „A kérdés, hogy a Ferrari miért nem tett meg mindent, hogy elláthassák a Red Bullt. Most azt kockáztatják, hogy ismét megelőzik őket.”

Menthetetlennek tűnik az együttműködés

Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 ügyvezetője nemrég nyíltan felvetette a Red Bull-lal való szakítás lehetőségét, és a vállalat általános vezérigazgatója, Carlos Ghosn is elégedetlenségének adott hangot. „Amikor (Sebastian) Vettel négy világbajnoki címet nyert, a Red Bull volt, ami felvillanyozta a Forma-1-et, a jelenlegi helyzetben viszont csak a motort kritizálják” – mutatott rá a problémájára. Horner viszont az F1i.com-nak azt mondta, hogy mindenhol keresik a fejlődés lehetőségét.

„Minden téren lehet fejlődni, bármikor” – jelentette ki. „Nem csupán egy konkrét területtel foglalkozunk, mindenhol szeretnénk előrelépni, majd folytatni a fejlődést. A csapat nyilvánvalóan rengeteg sikert elért a múltban, az idén viszont nehéz időszakot élünk, de mindenki elkötelezett a visszatérés, és a győzelmek, bajnoki címek iránti küzdelem mellett. Igazán hiszünk abban, hogy képesek lehetünk erre.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!