Vágólapra másolva!
A Stratégiai Munkacsoport felkérte az istállók technikai főnökeit, hogy dolgozzanak ki olyan megoldásokat, amelyekkel a sikeres manőverek számát is növelni lehet a következő években. A leszorítóerő lehet az egyik olyan terület, amelyet megvizsgálnak.

A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja komoly szabályváltozásokat tervez bevezetni a 2017-es idényben, bár a legutóbbi hírek szerint elképzelhető, hogy a reformokra csak egy évvel később kerülhet sor. A tervek szerint a jelenleginél körönként mintegy 5 másodperccel gyorsabb autókat látunk majd, amelyek agresszív kinézetűek és nehezebben vezethetőek lesznek, a motorok teljesítménye pedig az 1000 lóerőt is elérheti.

A Stratégiai Munkacsoport azonban nem elégszik meg ennyivel: szeretnék, ha a versenyek izgalmasabbak is lennének a jelenlegieknél. Noha a 2011-ben bevezetett állítható hátsó szárny, a DRS megnövelte az előzések számát, a munkacsoport a mostani helyzettel sem elégedett, szerintük még több manőverrel lehetne újra növelni a nézőszámot. A csapatok technikai főnökeit bízták meg a feladattal, hogy dolgozzanak ki lehetséges megoldásokat az előzések számának növelésére, és az első megbeszélésre már jövő héten, augusztus 18-án sor kerül majd.

„Nemrég kaptunk egy direktívát a Stratégiai Munkacsoporttól, melyben az állt, hogy javítani szeretnének az előzések helyzetén" – nyilatkozta az Autosportnak a Force India technikai igazgatója, Andrew Green. „Erről korábban még nem beszéltünk. Eredetileg a nyári szünet előtt lett volna egy találkozónk, de ezt a spái hétvége előtti keddre halasztottuk."

A Stratégiai Munkacsoport szerint több előzés kell a Forma-1-be Forrás: AFP

A leszorítóerőn változtatna

Green szerint szükség lesz új szabályok kidolgozására, mert a 2017-re tervezett eddigi módosítások „nem feltétlenül fedik le" az előzések területét. Konkrét javaslatok még nem hangzottak el, de Green úgy véli, a leszorítóerőt érintő változások jó kiindulópontot jelenthetnének.

„Jelenleg még nagy mértékben az autó elejétől függ, hogy mekkora leszorítóerőt tudunk generálni" – magyarázta. „Ennek az az eredménye, hogy ha valaki közel kerül az előtte haladóhoz, akkor nemcsak elöl, hanem az autó egész területén elveszíti a leszorítóerőt. Talán ez az egyik téma, amely felmerülhet a következő megbeszélésen."

„Vajon tehetünk ez ellen valamit, vagy el kell fogadnunk, hogy ezek az autók egyszerűen így működnek? Arra számítok, hogy erről is beszélünk majd."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!