Vágólapra másolva!
A Mercedes és a Red Bull támogatná, hogy a Pirelli maradjon az F1-es gumiszállító, a Toro Rosso és a Manor menedzsmentje viszont előnyben részesítené a Michelint, ha anyagi szempontból jobban járnának.

A Pirelli és a Michelin pályázata között kell döntenie Bernie Ecclestone-nak, miután az FIA mindkét gyártót alkalmasnak ítélte arra, hogy 2017 és 2019 között gumikkal lássák el az F1 mezőnyét. A kiírás szerint kizárólagos beszállítót keresnek, így a jogtulajdonosnak az alapján kell döntenie, hogy üzleti szempontból melyik megállapodás lenne előnyösebb a sorozat és a résztvevők számára. Christian Horner a Red Bull képviseletében egyértelműen a Pirelli maradását szorgalmazza.

„A 18 collos keréktárcsák és az egy kiállásos versenyek semmit nem tennénk hozzá egy nagydíj látványosságához” – kommentálta Horner a Michelin terveit. „Szerintem pont az ellenkezőjét kellene csinálnunk: két-három alkalommal kellene kiállnunk versenyenként, a kopásnak ellenőrzöttnek kellene lennie, és talán több választási lehetőséget kellene biztosítani a csapatoknak, hogy a nagydíjakra milyen gumikat akarnak vinni. Ezekről már tárgyaltunk is” – foglalta össze.

Horner rámutatott, hogy a Pirelli a 2011-es visszatérés óta lojális partner volt a sport számára, és jó munkát is végeztek – bár jelenleg is gyakran kritizálják őket -, és reményét fejezte ki, hogy a tervezett új szabályokhoz is alkalmazkodni tudnak majd. „A 2017-es autók elég mások lesznek, gyorsabbak, és a gumik is jelentősen különböznek majd azoktól, amiket most használunk. Ez nagy kihívást jelent, és a Pirelli remélhetőleg sikerrel veszi majd ezt az akadályt.”

A csapatok szeretnék, ha maradna a Pirelli, de nem bármi áron Forrás: Pirelli

A Red Bull álláspontjával korábban testvércsapatuk, a Toro Rosso is egyetértett, Franz Tost viszont a gumik jellege mellett az anyagi szempontokat is figyelembe veszi. „Azt kell mondanom, hogy a Pirelli remek munkát végez, mivel a múltban semmilyen gondunk nem volt a gumikkal” – nyilatkozta az osztrák. „Mindazonáltal üzleti szempontból minél több pénzhez jutunk a gumigyártótól, a csapatoknak annál jobb” – jelentette ki a nem kifejezetten alulfinanszírozott istálló főnöke.

Kell a pénz a Manornak is: a csődből visszatért brit istálló sportigazgatója, Graeme Lowdon „hihetetlenül fontosnak” nevezte az üzleti ajánlatot. „Ha egy olyan gumiszerződésnél kötünk ki, amely miatt a csapatoknak több pénzt kell találniuk, akkor ismét azt fogjuk hajszolni. Régi mondás ez: a bevétel beképzeltté tesz, a profit kijózanít. Most nem kevés józanságra van szükség, és ezt szerintem a megfelelő üzleti csomag biztosítása révén érhetjük el.”

Szavazzon!

Pirelli vagy Michelin?

A Mercedes viszont nem változtatna. Toto Wolff szerint a mezőnynek olyan gumira van szüksége, ami „a lehető legjobb termék a lehető legjobb show-hoz”, de leszögezte, hogy a döntés nem az ő hatáskörükbe tartozik, de egyértelműen állást foglalt a Pirelli mellett. „Az üzleti feltételek szerepet fognak játszani, és ezáltal továbbra is inkább a jelenlegi ’házastársunkra’ koncentrálnék” – magyarázta a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!