Társoldalunk:

A Toro Rosso tesztelni ment a vakáció előtt

2015.08.01. 14:24

Kihasználták az idei második, filmforgatásra használható napjukat, és a Belgiumtól érvényes rajtprocedúrát gyakorolták. Max Verstappen a nyári szünetben is vezetni fog.

Péntek estétől életbe lépett az F1-es csapatok számára kötelező nyári szünet, előtte viszont a Toro Rosso legénysége még kihasználta az idei második, hivatalosan filmforgatásra engedélyezett napjukat, amely során maximum 50 kilométert tehetnek meg a Pirelli demonstrációs gumijaival. A faenzai istálló a szomszédos Imolába utazott, ahol Max Verstappen a hírek szerint a nap nagy része során a bokszban rajtgyakorlatokat hajtott végre.

A csapatok rendszeresen élnek a filmforgatások adta tesztelési kiskapukkal, elsősorban új alkatrészek vagy frissen megépített autók bejáratására és a rendszerek ellenőrzésére szokták használni ezeket a szigorúan ellenőrzött teszteket. A Toro Rosso mellett több csapat – köztük a Mercedes is – elkezdett már készülni az augusztusi Belga Nagydíjtól érvényes, rajtokat érintő szigorításra, amelynek eredményeként lényegesen több feladat hárul majd a versenyzőkre a futamok kezdetén.

Verstappen itt még nem tudta, hogy a 4. helyen ér célba a HungaroringenForrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Peter Fox

Verstappen az F1-es nyári szünetet is vezetéssel tölti, hiszen az üresjárat lehetőséget ad számára, hogy közúti járművezetői jogosítványt is szerezzen, valamint a világ egyik legismertebb autószimulátoros csapatához, a Team Redline-hoz is csatlakozott, hogy „gyakoroljon, és formában maradjon.” A 17 esztendős pilóta a Magyar Nagydíjon rövid pályafutása eddigi legjobb eredményét érte el, miután magabiztos teljesítménnyel, az ellenfelek hibáit kihasználva a 4. helyen ért célba.

„A Forma-1-en kívül élvezem a szimulátorozást” – nyilatkozta a holland tinédzser, aki az Instagramon egy képet megosztott otthoni berendezéséről. „Egy ideje már együtt dolgozunk (a szimulátor-versenyző és instruktor) Atze (Kerkhoff-fal), valamint természetesen a Team Redline-nal és a (játékvezérlőket gyártó) Fanatec-kel. A világ leggyorsabb szimulátor-versenyzőivel fogok osztozni a pályán, ami remek teszt lesz, olyan, amilyennek szeretem!” – nyilatkozta Verstappen.

A Toro Rosso közben megtalálta Carlos Sainz hungaroringi kiesésének okát is. A spanyol pilóta zsinórban harmadik alkalommal volt kénytelen feladni műszaki hiba miatt egy versenyt, ezúttal a turbónyomás csökkent le egy csövet rögzítő bilincs eltörése miatt.

Sainz ennek ellenére a Bild számítása szerint az idén eddig 32 előzést hajtott végre, ami a legtöbb az egész mezőnyben. „Nem biztos, hogy erre a rekordra büszke lehetek!” – viccelt a 20 esztendős spanyol. „Az időmérőkön mindig elég jók vagyunk, de a futamokon nem elég a motorerőnk.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!