Az idén és tavaly még három tesztciklus volt, és a szezon közben illetve után is lehetett gyakorolni: 2015-ben a Spanyol és az Osztrák, 2014-ben pedig a Bahreini, a Spanyol, a Brit és az Abu-Dzabi Nagydíjat követően. Ezt a lehetőséget jövőre teljesen eltörlik, vagyis a csapatok az idény során kizárólag versenyhétvégék alatt kísérletezhetnek majd a pályán az új fejlesztéseikkel – nem számítva a néhány, szigorúan szabályozott forgatási napot.
A teszteket költségcsökkentési céllal próbálják folyamatosan visszaszorítani: míg a csapatok 2006-ban még 63 ciklus alatt 411012 km-t tettek meg, az idén már csak 56543 km-t 5 ciklus alatt, és privát teszteket már egyáltalán nem rendezhetnek. A Pirelli ugyanakkor szeretné gyakrabban kipróbálni a pályán a kísérleti gumikat, hogy hatékonyabban igazíthassa az elvárásokhoz – mindenekelőtt a kerékcserék számához – azok tulajdonságait.