Vágólapra másolva!
A riválisok Silverstone-ban felfedeztek egy különös jelenséget, amely magyarázatot adhat a fölényükre, különösen a lassú kanyarokban.

A riválisoknak továbbra is fejtörést okoz, hogy a Mercedes miért ennyivel gyorsabb náluk, és miért nem sikerült senkinek jelentősen közelebb kerülnie hozzájuk az új szabályrendszer második évében sem, amikor pedig rendszerint már csökkenni szoktak a különbségek. Az régóta egyértelmű, hogy a fölényüket nem lehet kizárólag a motornak tulajdonítani, hiszen már az aerodinamikára nagyobb hangsúlyt fektető pályarészeken is ők a legerősebbek. Az ilyenek korábban a Red Bullhoz passzoltak igazán.

Feltűnően nagyot mozog a Mercedesek első futóműve Forrás: Mercedes AMG Petronas

Az Auto Motor und Sport rámutat, hogy a Mercedes átlagos előnye az idei időmérőkön a két szélsőséges példát, Melbourne-t és Szepangot leszámítva 0,68 másodperc volt a legközelebbi üldözőjével szemben, ami még több is a tavalyinál. A versenyeken valamelyest kisebb, mint egy évvel ezelőtt volt, de átlagosan még mindig 18,4 másodperces előnnyel nyertek.

Vajon miért? A német lap szerint a Force India Silverstone-ban kiszúrt egy érdekes részletet, amely elvezethet a megoldáshoz. A GPS-adatokból ugyanis kiderült, hogy az időmérőn

a Mercedesek főleg a pálya végén voltak sokkal gyorsabbak a többieknél.

„Az utolsó kanyarban kivégeztek mindannyiunkat" – árulta el Andy Green, a Force India technikai igazgatója. „Úgy tűnik, a Mercedes a kör második felére is képes olyan jól életben tartani a gumikat, hogy azok még az utolsó kanyarokban is rendesen tapadnak. Addigra az összes többi autón túlmelegszenek."

FRIC nélkül is boldogulnak

Az Auto Motor und Sport azt állítja, ennek egy különleges futómű lehet az oka. Habár a több istálló által használt első-hátsó interlink felfüggesztést, becenevén a FRIC-et tavaly betiltották, a jelek szerint a Mercedes valahogy továbbra is képes hosszanti irányban nagyon meredekre állítani az autóját, tehát elöl sokkal kisebb a hasmagassága, mint hátul. Ez aerodinamikailag előnyös, mert az első vezetőszárny közelebb lehet az aszfalthoz, de nem világos, hogy a Mercedes hogyan tud így is nagy rugóutat és lágy futóműbeállítást használni elöl.

– mondta Green. „Az autójuk eleje ennek ellenére nagyon le van ültetve. Pedig ezt a két dolgot nehéz összeegyeztetni."

A gyanú szerint a Mercedes futóműve a gyors kanyarok előtt feszesebbre állítja magát,

de nyilván a szabályok adta keretek között, tehát passzív módon, és az első/hátsó felfüggesztések hidraulikus összeköttetése nélkül.

Ez persze csupán az egyik ok, amiért gyorsabbak a többieknél; más téren is van előnyük, például abban, hogy a versenyen tovább képesek nagy teljesítményen járatni a motorjukat, mint a konkurencia, jóllehet, a Ferrari hajtáslánca már hasonlóan erős, mint az övék.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!