Társoldalunk:
Hírlevél

A Red Bull elismerte, Newey autót tervez az Aston Martinnak

2015.07.07. 10:59

Nem csak pletyka a Red Bull és az Aston Martin együttműködése: Christian Horner megerősítette, hogy az F1-es csapat korábbi főtervezője, Adrian Newey egy sportautón dolgozik a híres brit gyár megbízásából, de korántsem biztos, hogy a terv végül meg is valósul. Ebből még az F1-es együttműködés sem feltétlenül következik.

A Brit Nagydíj során látott napvilágot az értesülés, hogy a Red Bullhoz szponzorként csatlakozhat az Aston Martin autógyár, amely a Mercedesszel kötött technikai együttműködés révén a csillagos márka erőforrásait is megszerezheti a jelenleg küszködő, egykori világbajnok istállónak. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke közölte, kitöltik a 2016 végéig érvényes szerződésüket a Renault-val és az Infinitivel, Helmut Marko viszont elismerte: felmerült már, hogy együtt dolgozzanak az Aston Martinnal.

Olyannyira, hogy Horner az Autosportnak megerősítette: a papíron a Red Bull Technologies-nál alkalmazott sztártervező, Adrian Newey már most is egy sportautón dolgozik az Aston Martin megbízásából a két cég közötti technikai partnerség jegyében. „Ez lenne Adrian öröksége” – mondta a Red Bull csapatfőnöke Newey-ról, aki négy vb-győztes autó kifejlesztését vezette Milton Keynes-ben, és még ma is rajta tartja a szemét az F1-es istállón.

Adrian Newey a sportautók között is versenyre kel a Ferrarival és a McLarennelForrás: Getty Images/Mark Thompson

A lap megtudta, hogy a sportautó-projekt jelenleg „gyerekcipőben jár, nincs garancia arra, hogy megvalósul”, és a névtelen források azt is kiemelték, a közös fejlesztés nem hozható összefüggésbe egy esetleges F1-es együttműködéssel. Úgy hírlik, a Red Bull mellett a Williams és a Force India is szóba jöhet az Aston Martinnál, és a veterán F1-es szakblogger, Joe Saward is úgy tudja, több csapat képviselője is megfordult az elmúlt hónapok során a brit gyárnál, köztük Horner, aki maga is az ügyfelük.

Az Autosport szerint az Aston Martin célja egy olyan csúcskategóriás sportautó kifejlesztése, amely a limitált példányszámú Ferrari FXX-K és a McLaren P1 GTR ellenfele lehet. E két modell kizárólag zárt pályán használható, de versenyekre nem lehet velük nevezni, viszont a gyártók folyamatosan felvértezik őket a legújabb fejlesztéseikkel, amelyeket az autók tulajdonosai próbálhatnak ki először, így tulajdonképpen gyári tesztpilótává válnak – a Ferrari esetében 2 millió euróért cserében.

A Ferrari másfél hete a Hungaroringre is elhozta z FXX-K modelleketForrás: Ferrari

„Az Infinitivel kialakított kapcsolatunk vezetett minket az autóiparba, és most olyan területeken is jelen vagyunk, ahol a technológiai üzletágunkkal korábban nem voltunk” – magyarázta Horner a múlt heti futam előtt az Autocarnak. „A tevékenységünk hamarosan érezhető lesz az Infiniti termékekben. Jelenleg a Forma-1-es konstruktőri tevékenységünkre koncentrálunk, de egyre több kapcsolódási pontot látunk az utcai autók piacával, és ez a terület bővülni is fog.”

A Red Bull a Minardi felvásárlása után az akkori szabályok egyik kiskapuját kihasználva hozta létre a Red Bull Technologiest, amely papíron az F1-en kívüli vállalatként „értékesített” versenyautó-terveket a Red Bull Racingnek és a Scuderia Toro Rossónak, így a két csapat autói egy ideig szinte egyformák lehettek. Amióta ez a kiskapu bezárult, a Red Bull Technologies más iparágak számára kutat és fejleszt, köztük Ben Ainslie Amerika-Kupa hajóján is Newey dolgozik.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!