Vágólapra másolva!
Rosberg a teszten már le is fulladt miatta.

Vasárnap újabb kettős győzelmet aratott a Mercedes hazai pályájukon, a bázisuktól nem messze fekvő Silverstone-ban. Bár a papírforma eredmény láttán sokan csak legyintenek, a futamon, az egész versenyhétvégén, sőt az ausztriai verseny óta eltelt hetek során is akadt tennivaló a világbajnoki címvédő háza táján. Hiába voltak sokkal gyorsabbak a Mercedesek az edzéseken, a rajtnál rögtön a két Williams mögött találták magukat.

„Elég nyugodt voltam” – mondta Hamilton az újraindításról, amikor Felipe Massát támadva elfékezte magát, és Bottas mögé került. „Jobban aggódtam amiatt, hogy Nico (Rosberggel) szemben is veszthetek egy helyet. Majdnem így is történt” – ismerte el a brit, aki az első kerékcserék után állt az élre, majd meggyőző tempóval elszakadt az ellenfeleitől. Rosberg csak az eső érkezésekor jelentett rá veszélyt, de a tökéletesen időzített második kiállásával Hamilton bebiztosította győzelmét.

Hamilton nyerte a Brit Nagydíjat Forrás: Mercedes AMG Petronas

Ez viszont a pénteki szabadedzések után még korántsem volt egyértelmű, mert Rosberg annak ellenére is gyorsabb volt Hamiltonnál, hogy szinte a teljes első edzést ki kellett hagynia. A brit be is vallotta, hogy bajban lesz, ha nem tud javulni, de ez szombatra mégis sikerült. „Pénteken nagyon őszinte volt azzal kapcsolatban, hogy a sötétben tapogatózik a beállítások terén, és Nico volt a gyorsabb srác” – jelentette ki Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a futam után.

„Azt viszont már a korábbi hétvégéken is láthattuk, hogy egyetlen kör számít igazán, mégpedig az időmérőn. Nagyon csekély különbség van kettejük között, így ha valamelyikük előrébbről indul, és jól is rajtol, a munka 80%-át elvégezte” – magyarázta.

Hamiltont Ausztriában Rosberg simán lerajtolta, így a brit jobb híján visszatért a kuplung idei specifikációjú rugójához, amit a Mercedes az első pár verseny után félretett.

Rosberg pénteken még gyorsabb volt, de szombattól ismét Hamilton állt az élre Forrás: Mercedes AMG Petronas

A Mercedesnél azóta észrevették, hogy egy műszaki hiba miatt Hamilton motorja az ausztriai startnál nem reagált megfelelően a gázpedál-állásra, így találomra kellett ráéreznie, hogy mennyire nyomja le, mielőtt elékezdi felengedni a kuplungkart.

„Tulajdonképpen rájöttünk, hogy Lewis hihetetlen munkát végzett, és olyan jól kezelte a helyzetet, amennyire csak lehetett” – magyarázta Paddy Lowe, a Mercedes technikai ügyekért felelős csapatfőnöke. „Sokkal rosszabbul is alakulhatott volna." Lowe szerint Rosberg a spielbergi teszten lefulladt a probléma miatt, bár azt a szakember is elismerte, hogy ő szándékosan kísérletezett más megoldással.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!