Társoldalunk:

Mercedes: A Ferrari gyorsabb nálunk

2015.06.21. 11:06

A csapat veszélyben érzi a győzelmét Spielbergben, ahol a riválisuk versenykörülmények között szerintük jobb tempóra képes. Rosberg hibába hajszolná Hamiltont.

A Mercedes kisajátította ugyan az első rajtsort az Osztrák Nagydíjra Lewis Hamiltonnal és Nico Rosberggel, a csapatnál azonban az időmérő után elismerték, hogy nem érzik magukat biztonságban a Ferraritól.

„Az előnyünk rendben volt, de nem tudhatjuk, mi fog történni, mert a hosszú etapokon bajban vagyunk."

Szombat reggel és péntek délután is a Ferrarié volt a leggyorsabb autó– utalt a Mercedest irányító Toto Wolff a szabadedzéseken teljesített versenyszimulációkra, hozzátéve, hogy a Red Bull Ring egyébként sem fekszik nekik.

„Ez a pálya különleges. Igaz, hogy hosszú egyenesek vannak rajta, de nem gokartos jellegű, hiányoznak róla azok a gyors sikánok, amelyek passzolnak az autónkhoz. Az aszfalt szinte tükörsima. Tavaly sem alkalmazkodtunk hozzá elég jól" – magyarázta. „Már csak a pálya rövidsége miatt sem vagyunk annyira biztosak a győzelmünkben, mint az előző pár versenyen."

A Mercedes attól tart, hogy Spielbergben a Ferrari versenytempója a jobbForrás: AFP/Joe Klamar

A Mercedesnél a Ferrari elhibázott taktikájának tulajdonították, hogy Sebastian Vettel a vártnál kevésbé tudta megközelíteni őket az időmérőn, de Wolff az Origo GPhírek-nek azt mondta, a köridők egyébként sem voltak olyan jók, mint lehettek volna. „Ha nem esik az utolsó szabadedzésen és az időmérő előtt, szerintem bementünk volna 1:06/1:07-be, amivel 2 másodpercet javítottunk volna a tavalyi eredményeken" – vélte. „A pálya túl nyers volt."

Rejtélyes Hamilton kipördülése

A Mercedes számára a jó eredmény ellenére is lehangolóan ért véget az időmérő, amikor az utolsó körében mindkét versenyzőjük kicsúszott. Hamilton – aki tavaly a 2-es kanyarnál járt így – ezúttal a célegyenes végén forgott meg, de elárulta, hogy erre még nem sikerült kielégítő magyarázatot találniuk.

„Először azt hittük, talán túl keményen léptem a fékre, de kiderült, hogy ugyanúgy, mint az előző körben" – mondta. „Tavaly azonnal megpördültem, amint lenyomtam a pedált, de most az autó rendesen elkezdett lassulni, aztán valószínűleg az egyik leváltás közben teljesen leblokkoltak a hátsó kerekek. Ez kicsit furcsa volt, úgyhogy a mérnökök még foglalkoznak vele."

Hamilton tudta, hogy mázlija volt, amikor a kipördülése ellenére is az övé lett a poleForrás: AFP/Samuel Kubani

Hamilton egészen a Q3-ban teljesített első köréig, amely pole-t ért végül, lassabb volt Rosbergnél a pálya középső szektorában, de azt állította, csak azért, mert addig a biztonságra játszott. „Az előző körökben nem vezettem igazán jól. Az aszfalt még nem száradt fel, és pár helyen különösen óvatos voltam" – mondta az Origo GPhírek kérdésére.

„Azokban a körökben nem adtam bele mindent. Bele kellett volna, de inkább vigyázni akartam, mert fontosabb volt, hogy fussak egy-egy biztonsági kört a továbbjutáshoz. Az autóm sem volt tökéletes, nagyon alulkormányzottnak éreztem, ezért az utolsó körök előtt sokkal meredekebbre állítottam az első szárnyat."

„Szerintem még tovább tudtam volna gyorsulni az utolsó körben, különösen az egyik kanyarban nyerhettem volna sok időt."

Rosberg nyomás alatt akarja tartani Hamiltont

Rosberg is számított rá, hogy Hamilton javítani fog a pálya középső szakaszán, ahol a Q3-ig gyanúsan nagynak érezte az előnyét. Az egyéni legjobb részidőket összeadva a német futotta a gyorsabb ideális kört. Ám a végén ő is kicsúszott az utolsó előtti kanyarban, mert addig pont Hamilton idejét hozta, ezért a pole megszerzéséhez még javítania kellett, csakhogy kisodródott a vizes műfűre.

Az 1-es és a 8-as kanyar péntek óta baleseti gócpont volt, és Rosberg azt mondta, „ez a pálya borzasztóan nehéz."

Amióta az F1-ben vagyok, még soha nem láttam ennyi vezetői hibát egy hétvége alatt.

„Hogy miért? Először is azért, mert a gyors körhöz kulcsfontosságúak a féktávok, amelyeket nagyon nehéz jól eltalálni" – magyarázta. „Támadóan kell vezetni, de az autók hátulja valamiért nagyon ingerlékeny a harmadik szektorban, különösen az utolsó két kanyarban. A faruk pillanatok alatt kitör, amiben alighanem az is szerepet játszik, hogy a pálya ott kifelé lejt."

Rosberg a versenyen éppen ezt szeretné kihasználni. Mivel – legalábbis akkor, ha száraz marad az idő – valószínűleg csak egy kerékcserére lesz szükség, stratégiával nehéz lenne legyőznie Hamiltont. „Ez lesz a legnagyobb lehetőségem" – erősítette meg. „Nyomást kell gyakorolnom Lewisra, ahogy Montrealban, csak remélhetőleg kicsit hidegebb fékekkel, és akkor talán hibára tudom kényszeríteni."

Erre nagy szüksége is van, ha nem akarja, hogy Hamilton 17 pontos előnye még tovább nőjön az összetettben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!