Társoldalunk:
Hírlevél

A Red Bull szerint spórolásnak nincs helye az F1-ben

2015.06.12. 10:03

A Mercedes mégis hajlandó tárgyalni a 2016-os motorfejlesztési tilalom feloldásáról, közben a Red Bull csapatfőnöke „kevésbé konzervatív” gumikat és az üzemanyag-takarékosság elfelejtését szeretné látni.

A pályák mellett a tárgyalóasztaloknál sincs megállás a nyár folyamán az F1-ben: a Kanadai Nagydíj után Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ismét aggodalmának adott hangot, amely szerint a Renault kivonulhat az F1-ből, ha az FIA és a Mercedes nem hajlandó hozzájárulni a 2016. február 28. utáni motorfejlesztési-tilalom feloldásához. Az Ezüstnyilak csapatfőnöke nem zárkózott el ettől.

„Nyitottak vagyunk a helyzettel kapcsolatban” – mondta Toto Wolff az Autosportnak. „Megértjük, hogy a Honda és a Renault nehéz helyzetben van. Tárgyalásokat kell folytatnunk velük” – jelentette ki az osztrák, de természetesen figyelmeztetett az árnyoldalakra is. „A költségcsökkentés forró téma mostanában, és a szezon közbeni fejlesztések (euróban) kétszámjegyű milliónyi többletet jelentenek” – közölte.

Horner szerint a közönség nem a spórolásért lelkesedik az F1-benForrás: Getty Images/Clive Mason

Horner a montreali futam után nemcsak a Renault motorokkal kapcsolatban panaszkodott, azt is kijelentette, hogy „az egykiállásos versenyek nem tesznek jót a Forma-1-nek”, és legalább két-három kerékcserét szeretne látni az F1-ben. „Sajnos a mostani gumik kissé túlságosan konzervatívak. Néhány évvel ezelőtt nagyobb leszorítóerőnk volt, ami jobban megkínozta a gumikat” – emlékeztetett, és úgy vélte, a 2013-as Brit Nagydíjon tömegesen előfordult defektek óta a Pirelli túlságosan óvatos a gumik megalkotásakor

A brit menedzser kritizálta az üzemanyag-spórolás jelenségét is. „Sprintversenyeket kellene futnunk. A korai gázelvétel és a gurulás ehhez nem tartozik hozzá. Ez nem az az üzenet, amit a Forma-1-nek közvetítenie kellene. Inkább csökkenteném a távot öt körrel, vagy megemelném az üzemanyag mennyiségét, de a futamoknak elejétől a végéig padlógázon kell zajlania” – közölte, és elmondta, a jövőben ők is tájékoztathatják versenyzőiket arról, hogy mikor kell elemelniük a lábukat a gázról, miután a Mercedes pilótáit sem büntették meg ezért.  

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!