Vágólapra másolva!
A csapatok mostanra összegyűjtötték az előnyökkel és hátrányokkal kapcsolatos adatokat. Csak akkor vezetik be, ha bebizonyosodik, hogy tényleg ösztönzőleg hatna a versenyzésre.

A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja által nemrég 2017-re javasolt reformtervezetben szerepelt a futamok közbeni tankolás újbóli bevezetése is, amely azonban mind a közvélemény, mind a szakma által vegyes fogadtatásban részesült. Bár egyesek meg vannak győződve arról, hogy az átlagos üzemanyagszint csökkenése révén az autók könnyebbé, s így gyorsabbá is válnának a versenytávon, ráadásul a gumikat sem kellene annyira kímélni, mások szerint éppen abban az időszakban volt a legkevesebb előzés, amikor lehetőség volt a tankolásra.

A Motorsport.com úgy tudja, a pro és kontra érvek felsorakoztatásához a csapatok az utóbbi hetekben igyekeztek minden adatot összegyűjteni, hogy a Kanadai Nagydíj hétvégéjén végleg eldönthessék, valóban bevezetik-e a tankolást. A végső szót azonban a Stratégiai Munkacsoport fogja kimondani a hétvégén elkészített értékelés alapján. Fontos szempont, hogy a bokszkiállások időtartama ne nőjön, vagyis a korábbiakkal ellentétben ne a betöltött üzemanyag mennyisége határozza meg, hogy mennyi ideig vesztegelnek az autók a garázs előtt.

A tankolás egyesek szerint veszélyes, drága, és csökkenti az előzések számát Forrás: AFP/Eugene Hoshiko

Míg a kis csapatok elsősorban a magasabb logisztikai költségek miatt ellenzik a tankolást, a Williams technikai igazgatója, Pat Symonds attól tart, hogy így kevesebb lenne az előzés. „Én nem vagyok nagy híve, mert annak idején mindannyian okosan használtuk ki a lehetőséget. Egyformán taktikáztunk, és az összes előzés a bokszban történt" – mondta. „Az utolsó kiállást követően csak a vonatozás ment."

Noha az előzések számát leginkább a DRS bevezetése dobta meg, amelyre 2011-ben, egy évvel a tankolás betiltása után került sor, a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe is úgy vélte, „amikor megszabadultunk a tankolástól, több lett az előzés, és sokszínűbbé váltak a stratégiák."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!