Vágólapra másolva!
Az olaszok Monaco után azt állították, még nem tesznek így, az FIA tájékoztatása szerint mégis kijátszottak párat a tíz zsetonjuk közül. Ez még nem feltétlenül jelenti azt, hogy Kanadában be is vetik a továbbfejlesztett motorjukat.

Már Bahreinben híre ment, hogy a Ferrari a hétvégi Kanadai Nagydíjon a rendelkezésére álló tíz zseton közül néhány felhasználásával továbbfejlesztett, állítólag a jelenleginél akár 20-30 lóerővel is erősebb motort vet be, ezt azonban a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene Monacóban cáfolta. „Kanadában még nem fogunk zsetonokat kijátszani, de azt ne kérdezzék, hogy mikor igen, mert nem szeretném, ha a németek megtudnák" – utalt a Mercedesre a verseny után.

A Ferrari Monaco után kijátszott néhány zsetont, de nem biztos, hogy Kanadában be is vetik az így született új motorjukat Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Eltitkolni azonban nem lehetett, az FIA ugyanis Adam Cooper szakújságíró blogja szerint a héten az összes csapathoz eljutatott egy technikai direktívát, amelyben arról tájékoztatta őket, hogy a Kanadai Nagydíj előtt a Ferrari mégiscsak elhasznált 3, a Honda pedig 2 zsetont. Mivel a Ferrarinak 10, a Hondának 9 zsetonja volt, most mindkét gyártónak 7 maradt a szezon hátralévő részére.

A Mercedes még nem játszott ki egyet sem az idény folyamán, de nekik eleve csak 7 volt. Érdekes módon a jelentős hátrányban lévő Renault-nak maradt a legtöbb, 12, és ők szintén nem nyúltak hozzá a zsetonjaikhoz az első verseny óta, vagyis papíron az ő fejlődési potenciáljuk a legnagyobb az idény végéig.

Lehet, hogy Arrivabene igazat mondott

A szabályok egy bonyolult kvótarendszer szerint eredetileg 32 zsetonnyi fejlesztést engedélyeztek volna a gyártók számára a 2014-es és 2015-ös szezonok közötti időszakban. Csakhogy a Ferrari észrevett egy kiskaput, így a többiekkel összefogva sikerült kiharcolnia az FIA-nél, hogy a télen fel nem használt zsetonokat el lehessen tenni idény közbenre. Új gyártóként – mivel a szezon kezdetéig korlátlanul fejleszthetett – a McLaren partnere, a Honda végül a másik három cég által meghagyott keret átlagát, vagyis 9 zsetont kapott.

Az ugyanakkor nem biztos, hogy a Ferrari a hétvégén be is veti az új motorját, a kiadott direktíva ugyanis csupán annyit tartalmaz, hogy ők és a Honda lejelentették az FIA-nak a zsetonokba kerülő fejlesztéseiket. A gyártók e nélkül is változtathatnak a hajtásláncukon, amennyiben az megbízhatósági problémák elhárítását, a költségek csökkentését vagy a biztonság javítását szolgálja.

A Renault-nál a héten már el is árulták, hogy a Kanadai Nagydíjtól kezdve megbízhatóbbak lehetnek a motorjaik, pedig még nem használtak fel egyet sem a rendelkezésükre álló 12 zseton közül.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!