A Ferrari mégsem vet be nagy motorfejlesztést Kanadában

Vettel, Sebastian Monte-Carlo, 2015. május 21.
Sebastian Vettel, a Ferrari csapat német versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Monacói Nagydíjának első szabadedzésén a monte-carlói utcai pályán 2015. május 21-én. A futamot május 24-én re
Monte-Carlo, 2015. május 21. Sebastian Vettel, a Ferrari csapat német versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Monacói Nagydíjának első szabadedzésén a monte-carlói utcai pályán 2015. május 21-én. A futamot május 24-én rendezik. (MTI/AP/Luca Bruno) http://www.gphirek.hu/f1/percrolpercre/20150521-f1-a-monacoi-nagydij-masodik-szabadedzese-eloben.html
Vágólapra másolva!
Azt sem mondják meg, ez mikorra várható. A Honda F1-es főnöke közben teljesen tanácstalannak tűnik, hogyan lehetne erősebb a motorjuk.

A Bahreini Nagydíj után felröppentek hírek, amelyek szerint Kanadára jelentős motorfejlesztéseket tartalmazó csomaggal készül a Ferrari, de Maurizio Arrivabene, az olaszok csapatfőnöke Monacóban tagadta, hogy változtatnának az erőforráson. „Kanadában nem fogunk kijátszani zsetonokat. Ne is kérdezzék tőlem, hogy ez mikor lesz esedékes, mert nem akarok tippeket adni a németeknek” – idézte Arrivabenét a Motorsport.com.

A Scuderia csapatfőnöke elmondta, hogy elsősorban a Mercedes időmérős teljesítményét próbálják felülmúlni, mert ha szombatonként jobb rajtpozíciókat szereznének, az a futamokon is hasznukra válhatna. „Jót tesz a versenyzőnek és a gumiknak, ha egy másik autó helyett üres pálya van az ember előtt. Az ellenfelekhez közel kerülve, nagyon gyorsan fogynak a gumik, ezen dolgoznunk kell” – jelentette ki.

Kanadában még nem kap új szívet a Ferrari Forrás: MTI/AP/Luca Bruno

A Honda közben újabb előrelépést ért el a középmezőnyben, és a monacói futamon végre első pontjaikat is megszerezték Jenson Button révén, de Fernando Alonso újabb kiesése miatt nem volt felhőtlen a McLaren-Honda öröme. A japánok F1-es programját vezető Jaszuhisza Arai szerint a versenyképesebb teljesítmény elsősorban annak köszönhető, hogy kifejezetten az utcai helyszínre optimalizálva tudták javítani az erőforrásuk vezethetőségét .

„A motorerő nem igazán fontos itt, mert többnyire nem padlógázzal, hanem köztes pedálállással kell menni itt, ami nagyon kényes terület” – magyarázta, és cáfolta a feltételezéseket, amelyek szerint az időmérőn ismét az MGU-K mondta fel a szolgálatot Alonso autójában. Azt viszont megerősítette, hogy az akkumulátorokat ki kellett cserélni benne.

Tanácstalanság a Hondánál

Arai korábban is tett meglepő kijelentéseket, Monacóban viszont egészen elképesztő szóhasználattal vallotta be, hogy a Honda F1-es programjának élén fogalma sincs, hogyan gyorsulhatna az erőforrásukkal hajtott McLaren. „Több erőre van szükség, kérem, adjanak nekem nagyobb teljesítményt! Ha van ötletük, örömmel hallgatom” – mondta az újságírók előtt. „Tudom, hogy több lóerőt kell kinyernünk, de ezt nem könnyű elérni. Kanadában nagyobb teljesítményre van szükségünk. Viszont a féktávok is nagyon kemények, úgyhogy az energia-visszanyerés is igen fontos.

„A kérdés az, hogy az MGU-K miként adja le a teljesítményt egy ilyen nagysebességű pályán, ezen el fogunk gondolkodni a (monacói) futamot követően” – foglalta össze. Arai arra is kitért, hogy a motorfejlesztési zsetonok felhasználása terén nem egyedül a Honda dönt: „Nincs még tervünk” – mondta. „Ez a stratégiánktól függ, egyeztetni fogunk a McLarennel” – utalt arra, hogy mikor vetnek be fejlesztéseket.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!