Társoldalunk:
Hírlevél

A gumimelegítő paplan megfőzte Räikkönen gumijait

2015.05.09. 18:23

A barcelonai Q3 végére meghagyott új szettje tönkrement, de egyébként is a régi Ferrarit vezette, míg Vettelén rajta voltak az új alkatrészek. Ő bízik benne, hogy a fejlesztések a látszat ellenére közelebb repítették őket a Mercedeshez.

Míg Sebastian Vettel a két Mercedes mögé, a második rajtsorba repítette a Ferrarit a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén, Kimi Räikkönen csak a 7. helyre kvalifikálta magát. A maranellói istálló átfogó ráncfelvarrást végzett az autóján, ám csapattársával ellentétben a finn versenyző szombaton nem használta a többek között új padlólemezből, oldaldobozokból és hátsó szárnyvéglapokból álló frissített aero-csomagot, mert a pénteki szabadedzéseken nem érezte jól magát velük a pályán.

Räikkönen az Origo GPhírek kérdésére elárulta, hogy ez rajta múlt. „Igen, az én döntésem volt, de a csapattal közösen hoztam meg. Természetesen tudtuk, hogy van némi veszélye, az időmérő utolsó etapjáig azonban minden rendben ment" – mondta. „A végeredmény nem fest hiteles képet az autónk képességeiről."

Räikkönen pénteken kipróbálta az új aero-csomagot, de nem tetszett nekiForrás: Farkas Péter (Origo)

Habár a szombat délelőtti szabadedzésen már látszott, hogy Vettel autóján jól működnek a fejlesztések, a Ferrarinak nem lett volna ideje átépíteni Räikkönenét az időmérőig. A finn elismerte, hogy a Q3-ban megtett utolsó köre pocsékul sikerült, de azt állította, a kedvezőtlen pályaviszonyok és az erős szél mellett ebben szerepet játszott egy „bizarr" incidens is.

„Egy új szett gumink maradt a végére, az pedig valamilyen bizarr okból megfőtt a melegítőpaplanokban, és ettől tönkrement" – magyarázta a kérdésünkre. „Elég nehéz pár napon vagyok túl, de ez is benne van a pakliban, holnap remélhetőleg minden simábban megy majd."

„Megpróbáljuk kihozni a maximumot ebből a helyzetből. Így is erős csomagunk van, a tempónk adott egy jó versenyhez."

Vettel bízik benne, hogy működnek a fejlesztések

A Ferrari hátránya egy mért körben 0,777 másodperc volt, ami nagyságrendileg megfelel a Kínában mért különbségnek. Vettel az Origo GPhírek-nek elismerte, hogy azt remélték, ennél közelebb fognak kerülni a Mercedeshez, de úgy vélte, egy hétvége alapján nem lehet megítélni az új aero-csomag potenciálját. Már csak azért sem, mert Barcelonában az egész mezőny szerint meglepően szeszélyesek voltak a pályaviszonyok, a tapadás kanyarról kanyarra és gumiszettről gumiszettre változott.

„Az autónk összességében jól ment, és egész évben minden típusú pályán gyors volt, ezért nem látok rá okot, hogy itt miért ne lenne így" – mondta. „Igen, reméltük, hogy ennél kicsit közelebb kerülünk, a hétvégének azonban még nincs vége."

Vettel hozta a kötelezőt, és a két Mercedes mögé kvalifikálta magátForrás: Farkas Péter (Origo)

„Ez a pálya elég jól szokta jelezni, hogy mennyire gyorsak az autók, és egyértelmű, hogy a miénken még dolgozni kell. Természetesen mindenki keményen pörgette a fejlesztéseket, de mi is előreléptünk, ezért bizakodva várom a következő versenyeket. Egy hétvége talán nem elég hozzá, hogy felmérjük a fejlesztések hatásait. Mindenesetre a helyezésemmel elégedett vagyok."

Mivel a Circuit de Catalunyán közismerten nehéz előzni, Vettel főleg a rajtra építhet, ha le akarja győzni a Mercedeseket, amiről azonban elismerte, hogy ezúttal nincs rá sok esélye. A Ferrari ugyanis a péntek délutáni hosszú etapokon nem tűnt olyan erősnek, mint az utóbbi pár hétvégén.

„Remélem, hogy a versenyen jobbak lehetünk. Számítottunk rá, hogy a Mercedes gyors lesz itt, hiszen ezt már a téli teszteken is láttuk, és azóta biztosan még jobb lett az autójuk" – mutatott rá. „A lemaradásunk valószínűleg nagyobb, mint az utóbbi pár hétvégén volt, de ennek nincs egyetlen konkrét oka."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!