Vágólapra másolva!
A Mercedes végül támogatta volna, hogy megváltoztassák a motorszabályokat, de az istállók többsége anyagi okok miatt nem szeretné, ha négyről ötre emelnék a büntetlenül felhasználható erőforrások számát.

Az idei szezonban ötről négyre csökkentették az egy idényben büntetlenül felhasználható hajtáslánc-elemek számát, de a vártnál több műszaki hiba miatt felmerült, hogy változtatnak a szabályokon, és idén is öt motort lehet majd bevetni. Néhány napja még úgy tűnt, a Mercedes akadályozhatja meg a keret bővítését, de az Autosport információi szerint végül a többi istálló miatt marad a négy motoros limit.

Az extra motorról a Stratégiai Munkacsoport jövő csütörtöki ülésén szavaznak, és a rendszerint megbízható Autosport információi szerint a Ferrari, a McLaren, a Williams és a Force India is megvétózza majd a javaslatot. A csapatok állítólag nem szeretnék, hogy az ötödik motorral tovább emelkedjenek a költségeik.

A döntés a Red Bullt érintheti a legérzékenyebben, hiszen az idény első négy futamán őket sújtották leginkább a Renault-motor megbízhatósági problémái. Daniel Ricciardo Spanyolországban már a negyedik belső égésű motorját fogja használni, ezért elkerülhetetlen, hogy a közeljövőben megbüntessék őket.

A Red Bull felkészült a büntetésekre Forrás: AFP

„Egy hét múlva a Stratégiai Munkacsoport fontos ülést tart, és biztos vagyok benne, hogy ez az ügy is napirenden lesz" – nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner az Autosportnak. „A modern Forma-1 világában az emberek hiába egyeznek meg valamiről, később megváltoztatják a véleményüket."

A Red Bullon eggyel több motor sem segítene

Horner arra utalt, hogy a csapatok márciusban nem hivatalos formában megállapodtak az ötödik motor engedélyezéséről, és akkor úgy tűnt, mindenki elfogadja a javaslatot. A csapatfőnök azonban belátja, hogy az idei szezonban egy ötödik motor sem segített volna sokat a Red Bullon.

„Igazából nem számít, hogy öt vagy nyolc motort használhatunk-e" – mondta Horner. „Elkerülhetetlen, hogy be kelljen vetnünk egy nyolcadik vagy kilencedik motort is."

A Red Bull az első futamok után nyíltan bírálta a Renault munkáját, de azóta elásták a csatabárdot, és igyekeznek hatékonyan együttműködni. „Nagyon keményen dolgoztak az elmúlt hetekben, és minden erőfeszítésükkel a megbízhatóság növelésére koncentráltak" – mondta a francia gyártóról. „A teljesítmény terén nem fogunk javulni, de talán a megbízhatóságunk jobb lesz."

„Ez mindkét fél számára bosszantó helyzet, hiszen nem itt szeretnénk tartani" – tette hozzá. „De mindent megteszünk azért, hogy támogassuk egymást, és minél előbb javítsunk az autónk teljesítményén és megbízhatóságán.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!