Vágólapra másolva!
Kösz a kedves kérdést! - válaszolta, amikor megpróbáltuk kihúzni belőle, hogy miért lett lassabb tavalyhoz képest. Az eddigi versenyekkel nem törődik, csak a barcelonai hétvégére koncentrál. De vissza tudja-e nyerni a lendületét?

Nico Rosberg nem kelti olyan versenyző benyomását, mint aki éppen a világbajnoki címért harcol. Miután tavaly megszorongatta, sőt az időmérőkön le is győzte Lewis Hamiltont, az idén eddig vérszegény teljesítményt nyújt: legutóbb, Bahreinben ugyan keményen küzdött, és látványos előzéseket mutatott be a Ferrarik ellen, de így is a csapattársa mögött ért célba.

Hamilton diadalmenete tulajdonképpen a tavalyi Belga Nagydíjon történt ütközésük óta töretlen: az utóbbi tizenegy versenyen csak kétszer nem őt intették le az élen, míg Rosberg mindössze egyetlen győzelmet aratott. Bár ezt nehéz objektíven megítélni, a köridők alapos elemzéséből úgy tűnik, nem csupán Hamilton lett magabiztosabb és gyorsabb, hanem Rosberg is visszalassult egy évvel ezelőtti önmagához képest.

Rosberg az idén eddig Hamilton árnyékába szorult Forrás: Mercedes AMG Petronas

Ez tulajdonképpen jó hír lehetne számára, mert azt jelentené, hogy a felborult egyensúly nemcsak Hamiltonon múlik, hanem elvileg ő maga is tud tenni valamit a mérleg nyelvének helyrebillentéséért. Barcelonában megpróbáltuk kihúzni Rosbergből, hogy ő is így látja-e, és tudja-e már, mit kell tennie a formája visszanyeréséhez, ő azonban fanyarul azt felelte: „Nagyon kösz a kedves kérdést!”

„Nem hiszem, hogy lehet általánosítani a helyzettel kapcsolatban. Az eredmények természetesen magukért beszélnek, minden elég világos. Ennyi. Én azonban úgy állok hozzá, hogy már Barcelonában vagyunk. Ez egy teljesen új verseny, és azok után érkeztem ide, hogy a bahreini futamon történtek fellelkesítettek. Arra koncentrálok, hogy ebből a hétvégéből kihozzam az optimális eredményt. Nem igazán foglalkozok mással.”

Rosberg úgy érzi, „csak annyi kellene, hogy egy hétvégén minden összejöjjön. Ez az idén még nem sikerült. Egyszerűen a kirakós játék összes darabját a helyére kell tenni. Nincsenek konkrét területek, ahol gondjaim vannak.” Csakhogy például Malajziában is ő végzett hátrébb az időmérőn és a versenyen, holott Hamilton péntek délelőtt sok időt vesztett egy motorhiba miatt, ami lépéshátrányba hozhatta volna. Rosberg ezt sem tudta kihasználni.

Hamilton vezet Rosberg előtt a Kínai Nagydíjon Forrás: Daimler

Lehetséges, hogy az önbizalmára csapás volt a Kínai pole pozcióért folytatott küzdelemben 42 ezredmásodperccel elszenvedett vereség is. Mivel azonban Hamilton csúcsformában vezet, neki is maximumát kell nyújtania, ha fel akarja venni vele a versenyt, de pillanatnyilag egyszerűen nem sugározza azt a magabiztosságot, és nincs meg a lépteiben az a lendület, mint tavaly. Egyre égetőbb szüksége van egy sikerélményre, nehogy fejben teljesen feladja, és mi világbajnoki párharc nélkül maradjunk – hogy a bahreini menetelés megadja-e neki ezt a lélektani tuningot, hamarosan kiderül.

Rosberg hátránya már 27 pont, nagyobb, mint 2014-ben bármikor volt. Ha erőt meríthet valamiből, hát az az, hogy tavaly éppen a Barcelonában kezdődő európai szezon hozta el számára a leglátványosabb sikersorozatot, amikor öt verseny alatt három győzelmet tudott aratni. Ám egy olyan Hamilton ellen, aki Niki Lauda szerint jelenleg „úgy vezet, mint egy földönkívüli”, ezt igencsak nehéz lesz megismételnie. A lecke fel van adva.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!