Vágólapra másolva!
Nem érdekli a pszichológiai hadviselés, de mégis saját magát tartja a legnagyobb ellenfelének, nem pedig csapattársát, Nico Rosberget. Úgy véli, nincs különösebb titka az idei formajavulásának.

Bármi is történjen a vasárnapi Spanyol Nagydíjon, Lewis Hamilton a pontverseny listavezetőjeként távozik majd Barcelonából, mivel az első négy futam során minden alkalommal csapattársa, Nico Rosberg előtt ért célba. A világbajnoki címvédő a közvélemény szerint – különösen a Kínai Nagydíj óta - az idén minden szempontból felülmúlja legfőbb riválisát, köztük a lélektani hadviselés terén. Őt magát viszont ez nem érdekli.

„Nem szeretek ezzel foglalkozni. Mindenki a pszichológiai dolgokon rágódik, de az egyetlen csatát az ember magában vívja. Mindenkinek saját maga lehet a legnagyobb ellensége, úgyhogy e láthatatlan kihívással kell megküzdenie. Olyan jó akarok lenni, amennyire csak lehetek. Tudom, hogy mire vagyok képes, és nagyon zavar, ha azt nem tudom megvalósítani.”

Hamilton belső harcot vív Forrás: AFP

Tavaly Rosberg a bajnokság nagyobb része során Hamilton előtt járt a pontversenyben, de a 2014-es Olasz Nagydíj óta csak egyszer tudta legyőzni brit ellenfelét, aki láthatóan elhomályosította Rosberg szereplését. Sokan arra számítottak, hogy a német az idén vissza tud vágni, de ennek egyelőre pont az ellenkezője történik: Hamilton 2015-ben eddig minden szempontból szinte tökéletes teljesítményt nyújt.

„Ha valaki gyorsabb nálam, kitalálom, hogyan tudnék javulni. Nem olyasvalaki vagyok, aki azt gondolja, ’most előnyben vagyok, csináljuk továbbra is ugyanígy.’ Úgy érzem, magabiztos a tudásom az autóval kapcsolatban, ki tudom nyerni a gumikból azt, amire szükségem van, a versenyeken nyújtott teljesítményem megfelelő, és az időmérős is javult.”

Fegyelmezett hozzáállás

Rosberg 2014-ben nagy meglepetést okozott azzal, hogy csapattársánál több pole pozíciót szerzett a szezon során, Hamilton viszont az idei évre visszanyerte egykörös tempóját is, és idáig az összes futamot az élről kezdhette. Azt mondja, nincs különösebb titka.

„Egyszerűen próbálok jobban vezetni, kevésbé erőltetni, és nyugodtabb lenni, amikor a köreimet teljesítem” – árulta el. „A korábbiaknál kissé szorgalmasabban álltam a kör során változtatható beállítások megértéséhez. Nincs kétségem, hogy képes vagyok a leggyorsabb kört futni, de az adott esetben ez nem mindig így történik.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!