Vágólapra másolva!
Maurizio Arrivabene szerint a tervezők megfeszített munkájának és Sergio Marchionne lobbijának köszönhető, hogy a Scuderia ismét az F1 élmezőnyében szerepelhet. A Sport Bild közben arról ír, hogy a Mercedes és a Ferrari menedzsmentje a háttérben összedolgozhat.

Sorra szállítja a Ferrari a dobogós helyeket 2015-ben, miután a tavalyi szezon során a patinás olasz istálló csak bukdácsolt. Már a teszteken látható jelentős teljesítménynövekedés miatt is pozitívan lehetett értékelni az általuk elvégzett munkát, de először Sebastian Vettel sikerei, majd Kimi Räikkönen fellángolása miatt is elismerésre méltó a Scuderia idénykezdete. Úgy tűnik, ebben már a múlt novemberben kinevezett Maurizio Arrivabene keze is benne van.

„Emlékszem, december 10. vagy 12. lehetett, amikor beszélgettünk Simone Restával és Rory Byrne-nel, miközben egy képet nézegettem az autóról. Megkérdeztem tőlük, mit tudnának tenni annak érdekében, hogy kicsit előrébb toljuk a súlypontot” – magyarázta az olasz. „Hiszen Kimi ettől jobban érezné az autót, és Sebastian is többé-kevésbé így szereti.”

Arrivabene szerint a mérnökök először azt felelték, hogy hat hónapra van szükségük: „Megkérdeztem tőlük, mit tudnának tenni három hónap alatt. Azt felelték, éjt nappallá téve kellene dolgozniuk, amire azt mondtam: rendben, én is veletek tartok srácok, gyerünk!”

A Mercedes szándékosan engedte közelebb a Ferrarit? Forrás: Daimler

Vettel malajziai győzelme után Luca di Montezemolo, a Ferrari volt elnöke emlékeztetett rá, hogy a szezon korai szakaszában elért sikerek még a tavaly kirúgott szakemberek munkájának gyümölcsei, de Arrivabene arra enged következtetni, hogy már az új kinevezések hatására. közvetlenül a szezon kezdete előtt is jelentős előrelépések történtek.

Ezt támasztja alá az is, hogy Arrivabene elismerően nyilatkozott az olasz gyártó új első embere, Sergio Marchionne sportpolitikai tevékenységéről is, amely hozzájárult a motorfejlesztési szabályok fellazulásához. Ennek köszönhetően a Ferrarinak több lehetősége van csökkenteni a lemaradását a Mercedes mögött, hiszen az erőforrás továbbra is kulcsfontosságú.

„Eleinte a motor volt a leglényegesebb, és tulajdonképpen még most is így van. Nagyon világosan ki kell jelenteni, hogy a zsetonok nélkül, amelyeket az elnökünk alkudott ki a decemberi stratégiai megbeszélésen, képtelenek lennénk fejleszteni a motort. Viszont a jó motorhoz jó karosszéria, aerodinamika és egyebek is kellenek” – mondta a csapatfőnök, aki köszönetet is mondott a Ferrari minden alkalmazottjának.

Együttműködés a Daimler és a FIAT között?

A Sport Bild már a bahreini hétvégén beszámolt arról, hogy Lewis Hamilton várhatóan marad a Mercedesnél, miután a Daimler elnöke, Dieter Zetsche és Sergio Marchionne, a FIAT-Chrysler és a Ferrari elnöke megállapodtak abban, hogy az olaszok nem ajánlanak szerződést a brit pilóta számára.

A német lap most azt állítja, hogy a két rivális vállalat „együttműködése” már hónapokkal ezelőtt megkezdődött, amikor a németek tavaly októberben nem gördítettek akadályt Wolf Zimmermann átigazolása elé, így az SLS AMG electric drive utcai sportautó fejlesztésében és az F1-es hajtáslánc kialakításában is résztvevő mérnök rögtön csatlakozhatott a Scuderiához.

A Sport Bild szerint szintén Zetsche és Marchionne alkujának köszönhető, hogy bár a Ferrari novemberben még a V8-as motorokat követelte vissza az F1-be, decemberben már elálltak ettől, és beletörődtek a Mercedes által favorizált jelenlegi technológia megtartásába és továbbfejlesztésébe.

Marchionne elérte, hogy szabadabbak legyenek a motorfejlesztési szabályok Forrás: AFP

A lap úgy tudja, F1-es bennfentesek biztosra veszik, hogy a Mercedes és a Ferrari menedzsmentje összedolgozott a háttérben. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint ennek olyan mélyre vezető gyökerei lehetnek, amelyek egészen a Daimler és a Chrysler közötti, 2007-ben kudarcba fulladt együttműködésig vezetnek vissza.

A német vállalat ekkor adta el az amerikai gyártó részvényeinek nagy részét, amelyeket a FIAT a globális gazdasági válság során, 2011-ben kezdett felvásárolni, ezzel megmentve a céget a csődtől. A helyzet érdekessége, hogy a Daimler és a Renault-Nissan jelenleg is aktív partnerei egymásnak az autóiparban.

„Az ehhez hasonló lépések örökös kapcsolatot építenek, még a Forma-1-en túl is” – mondta Marko, aki szerint is összeesküvés történt. „Mindannyian tudjuk, mi lenne ennek az oka. Nem beszél róla senki, és bizonyítani is nehéz, de biztos vagyok abban, hogy a Mercedes segítette a Ferrarit.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!