Társoldalunk:

Csak a szezon végére zárkózhat fel a Red Bull

2015.04.23. 14:01

A Toro Rossóval együttműködve próbálja segíteni a Renault erőforrás fejlesztését a küszködő, és az idei F1-es eredményeivel hangosan elégedetlen Red Bull. Christian Horner csapatfőnök elismerte, nehezen viselik a sikertelenséget.

Jelenleg nincs sok esély a Red Bull F1-es győzelmeire, legalábbis az aktuális erőviszonyok és Helmut Marko, a vállalat motorsport tanácsadója szavai alapján. Az egykori versenyző Daniel Ricciardo társaságában a héten mutatta be az Osztrák Nagydíj trófeáját, ekkor jelentette ki, hogy különleges körülményekre lenne szükségük a sikerhez.

„A Q3-ban érkező eső menthetne meg minket, aztán egy újabb tíz perccel a futam rajtja után. Ha így történne, mi is bele tudnánk szólni az eredmények alakulásába” – mondta Marko, aki elismerte, hogy a spielbergi trófeát „valószínűleg nem mi, hanem Niki (Lauda) viszi majd haza” – utalt a Mercedes elnökére, akit szintén meghívtak a Bécsben rendezett eseményre.

Helmut Marko, Daniel Ricciardo és Gerhard Berger az Osztrák Nagydíj trófeájának bemutatójánForrás: GEPA pictures/Christian Walgram

Noha a Renault rendszeresen azt ígéri, hogy már néhány futamon belül jelentős előrelépés várható, Marko szerint a Red Bull csak a szezon végére kerülhet olyan helyzetbe, hogy felvegye a lépést a Mercedes és a Ferrari autóival.

„Reálisan nézve a teljesítményadataink csak a szezon végére lesznek egy szinten a Mercedesszel és a Ferrarival” – nyilatkozta a Wirtschaftsblattnak. „Mindent megtettünk, hogy a lehető legjobb autót fejlesszük, de a motorsport nehéz dolog egy rendes erőforrás nélkül” – jelentette ki.

„Fontos, hogy a következő futamra legalább a megbízhatóság javuljon valamelyest. Csak akkor kezdhetünk dolgozni a vezethetőségen, és végül a teljesítményen” – jelentette ki, és a Blicknek azt is elmondta, hogy a Red Bull jelenleg „a 3. helynél jobbat nem tud elérni.”

Az Omnicorse című olasz kiadvány közben megtudta, hogy az olaszországi bázissal rendelkező Toro Rosso elküldött egy autót Grazba, ahol az AVL fejlett fékpadján az egész hajtásláncot, és magát az autót is tesztelni tudják. Az Autosport információi szerint Mario Illien is módosítási javaslatokat dolgozott ki a Renault erőforrásához, de nem tudni, hogy ezek mennyire illeszkednek a francia gyár fejlesztési ütemtervébe.

Esőt remélnek a Red BullnálForrás: BERNARD ASSET/Renault Sport

A cél természetesen az, hogy az olasz kis csapat mellett a Red Bull profitáljon a fejleményekből, mert a 2010 és 2014 között szinte verhetetlen istálló tehetetlenül áll a motorokkal kapcsolatos problémák előtt. „Mindannyian mérgesek vagyunk, hiszen hozzászoktunk a győzelemhez és a sikerhez. Az különösen frusztráló, hogy nincs lehetőségünk kijavítani a hibákat” – jelentette ki Christian Horner csapatfőnök.

Horner az Autosportnak elárulta, hogy a Bahreini Nagydíj előtt Párizsba utazott, ahol „konstruktív megbeszélést folytatott” Jerome Stoll-lal, aki a Renault igazgatótanácsában az F1-es részvételért is felelős. Horner szerint a francia gyár „elkötelezettnek tűnik amellett, hogy megoldást találjanak, és felismerték, hogy ez nem fog ingyen menni.”

„Barcelonába a többi csapathoz hasonlóan mi is viszünk ezt-azt” – ígérte. „A fő kérdés számunkra, hogy milyen specifikációjú motort használhatunk, mert kicsit hátrlbb tartunk, mint amit a Renault a következő lépéshez meghatározott a tervében. Úgy vélem, az előttünk álló néhány hét kritikus lesz számunkra.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK