Társoldalunk:
Hírlevél

Bianchi a balesete előtt leszerződhetett a Sauberhez

2015.04.15. 11:50

A korábbi csapattulajdonos, Colin Kolles úgy tudja, hogy a Ferrari protezsáltja a szuzukai baleset előtt néhány órával kötelezte el magát a svájci istállóhoz. A román üzletember szerint összesen hat pilótával kötött szerződést a Sauber a 2015-ös szezonra.

Igen rosszul érinthette a Sauber csapatot Jules Bianchi tavaly októberi, Szuzukában történt súlyos balesete, amely miatt a francia pilóta továbbra is kómában fekszik. A korábban a Midland, a HRT, valamint a Caterham csapatfőnökeként is dolgozó Colin Kolles szerint a Ferrari protezsáltja éppen a futam előtt szerződött le a Sauberhez a 2015-ös szezonra.

„A szerződést vasárnap délben kötötték meg” – állította Kolles a Servus TV-nek, és hozzátette, hogy a megállapodás „részben ellensúlyozta” volna a svájci istálló anyagi problémáit. Bianchi viszont néhány órával később egy másik autót mentő munkagépnek ütközött, és hamar nyilvánvalóvá vált, hogy az akkor még a Marussia színeiben induló pilóta képtelen lesz versenyezni az idén.

Bianchi a Ferrari támogatásával mehetett volna a SauberhezForrás: Scuderia Ferrari

Ennek következtében a Sauber gyorsan elesett a Ferrari anyagi támogatásától. Bianchi kiesése miatt nagy űr keletkezett a kis alakulat 2015-ös költségvetésében, ezért Monisha Kaltenborn csapatfőnök úgy döntött, két gazdag hátterű pilótát, az azonnal fizető Marcus Ericssont és a szintén jelentős forrásokat biztosító Felipe Nasrt szerződtetik.

A gond csak annyi volt, hogy Bianchi, illetve a svájciak akkori két pilótája, Adrian Sutil és Esteban Gutiérrez mellett a tesztpilóta Giedo van der Garde is érvényes versenyző kontraktussal rendelkezett már, tehát Kolles szavaival élve a Saubernél „nem csak három szerződést kötöttek meg, hanem összesen hatot.”

Újratervezés

Sutilt és Gutiérrezt kirúgták a szezon végén, a német a Williams tartalékpilótája lett, a mexikói pedig szponzoraival együtt a Ferrarihoz igazolt, ahol – gyakorlatilag Bianchi helyén – teszt- és tartalékpilóta lett.

Bár a háttérben Sutil is jogi eljárásokat kezdeményezett, az igazi bombát Giedo van der Garde robbantotta az Ausztrál Nagydíj előtt, miután perek sorozatát nyerte meg különböző bíróságokon, amelyek mind neki ítélték a Sauber egyik versenyzői ülését a melbourne-i idénynyitóra.

A holland pilóta egy ponton még Ericsson egyik overallját is magára öltötte, de mivel nem kapta meg időben az induláshoz szükséges szuperlicencét, elállt a követelésétől, és fájdalomdíj ellenében lemondott az F1-es álmairól.  

Nasrt (képünkön) és Ericssont végül nem sikerült kifúrni a helyükről, mindketten pontokat gyűjtöttek AusztráliábanForrás: Daniel Reinhard/Daniel Reinhard

A procedúra nagy port kavart a paddockban, számos kritika érte a Saubert, és különösen – az egyébként jogász végzettségű - Kaltenbornt, aki ellen majdnem büntetőeljárás is indult Ausztráliában. Kolles úgy véli, hogy a csapatfőnök „teljesen kiszámított” módon állapodott meg egyszerre több versenyzővel a 2015-ös szezonra, ezért ő fel is háborodott a történteken.

„Nem tudom megérteni Monisha Kaltenborn viselkedését. Az ember nem adhat el úgy egy autót, hogy miután begyűjtötte érte a pénzt, hat hónappal később eladja valaki másnak is” – közölte.

A Sauber a tavalyi katasztrofális, pont nélküli szezon után a 2015-ös idényt erősen kezdte, három futam után a konstruktőri tabella 4. helyén állnak 19 ponttal.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK