Vágólapra másolva!
A konstruktőri bajnokság 4. helyére pályáznak.

Két évtized után a Lotus az idei szezon előtt megvált a Renault erőforrásoktól, és a legjobbnak tartott Mercedesekre váltott, valamint a csapat mérnöki gárdáját is igyekeztek erősíteni a balul sikerült 2014-es idényt követően. A teszteken jól ment az enstone-i istállónak, de Ausztráliában már az első körben kiesett mindkét autójuk, és pontot először csupán a harmadik hétvégén, Kínában sikerült szerezniük. A további futamokra viszont nagy terveik vannak.

„Úgy tűnik, a versenytávon a miénk a negyedik leggyorsabb autó” – jelentette ki Alan Permane, a csapat vezető versenymérnöke. „Szerintem kissé a saját versenyünket futjuk, de ezzel én nagyon elégedett vagyok. Amennyiben ezt folytatni tudjuk, pontokat gyűjtögetünk, és megcélozhatjuk a 4. helyet a bajnokságban, mindenki nagyon-nagyon boldog lesz.”

A Sauber mellett a Red Bull és a Toro Rosso is legyőzendő ellenfél a Lotus számára Forrás: Lotus F1 Team

A 4. helyen jelenleg a Sauber áll 19 ponttal, a Lotus mindössze 6 ponttal a 8., így a svájciak mellett a két Renault-motoros csapatot, a Red Bullt és a Toro Rossót is le kell győzniük. Ez a rengeteg műszaki hiba ismeretében nem lehetetlen, de a Lotus előtt álló istállók pilótapárosa általában megbízhatóbb teljesítményt nyújt Romain Grosjean és a folyamatosan balesetbe keveredő Pastor Maldonado duójánál.

„Ha Pastor nem csúszott volna ki a bokszutca bejáratánál, kényelmesen a 7-8. helyen haladhatott volna” – magyarázta Permane, ehelyett azonban a venezuelai hibázott, és később a sereghajtók között autózó Jenson Button ütötte ki a pályáról.

„A Red Bullok legyőzése az időmérőn trükkös lesz, de úgy vélem, a versenytempónk sokkal jobb az övéknél, és egy kicsit a Toro Rossónál és a Saubernél is pont annyival gyorsabbnak bizonyultunk, hogy kényelmes versenyt tudjunk futni.”

Eddig minden rendben

A Lotus formajavulása a folyamatos fejlesztéseknek is köszönhető. Kínában kipróbáltak néhány aerodinamikai újítást, amelyek be is váltak, és végül az egész hétvégén az autókon maradtak, árulta el Nick Chester, a csapat technikai igazgatója. A brit mérnök szerint az E23 már bizonyított.

„Szerintem jól szerepelünk. Már Melbourne-ben, Szepangban és Sanghajban is láthattuk, hogy az autó igen hatékony volt a különböző pályákon is, és minden alkalommal ott voltunk a Q3-ban. Az E23 egyelőre nem produkált semmi olyan jelet, ami arra utalna, hogy kevésbé teljesítene jól bizonyos pályákon. Arra számítok, hogy a hétvégén, Bahreinben is hasonló helyzetben leszünk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!