A Williamsnek rendbe kell tennie a bokszkiállásait

Action Pit Stops Sepang International Circuit, Sepang, Kuala Lumpur, Malaysia.
Sunday 29 March 2015.
Felipe Massa, Williams FW37 Mercedes, leaves his pit box after a stop.
Photo: Steven Tee/Williams
ref: Digital Image _X0W4173
Sepang International Circuit, Sepang, Kuala Lumpur, Malaysia. Sunday 29 March 2015. Felipe Massa, Williams FW37 Mercedes, leaves his pit box after a stop. Photo: Steven Tee/Williams ref: Digital Image _X0W4173
Vágólapra másolva!
Hiába gyakorolták sokat a télen, a bokszban nem végzett elég jó munkát a Williams a Malajziai Nagydíjon. Rob Smedley szerint azon is el kell gondolkodniuk, hogy miért nem tudták eggyel kevesebb kerékcserével teljesíteni a vasárnapi futamot.

Elmaradt a várakozásoktól a Williams szereplése a múlt vasárnapi Malajziai Nagydíjon, amelyen Valtteri Bottas és Felipe Massa csak az 5-6. helyen ért célba, jelentős hátránnyal a két Ferrari és a két Mercedes mögött. A grove-i istállónak már az esős időmérőn sem jött ki a lépés, de a futamon is lassabbak voltak a vártnál.

Ez nem csupán az FW37 tempójára vonatkozik, a bokszban is problémák adódtak a kerékcseréik alkalmával. Massa a futam utáni nyilatkozatában meg is jegyezte, hogy csak a lassú bokszkiállása miatt érhette utol Bottas, de a finn autóján sem ment minden hiba nélkül. Bár a csapat a télen egy egész napot szánt a bokszmunka optimalizálására, még mindig javulniuk kell.

Nem voltak zökkenőmentesek a Williams kerékcseréi Szepangban Forrás: LAT Photographic

„Van még dolgunk” – erősítette meg Rob Smedley, a csapat vezető versenymérnöke. „Javítanunk kell a kerékcseréink kiegyensúlyozottságán, mert voltak jó bokszkiállásaink, de mindkét autónk esetében előfordultak lassúak is. A pozitívum az, hogy ezek olyan problémák voltak, amelyek korábban soha nem merültek fel.”

Noha a Forma-1-ben szinte minden területre kimagasló emberi teljesítmény jellemző, néha egészen egyszerű okok vezetnek ahhoz, hogy egy csapat előnybe vagy hátrányba kerül. A Williams esetében is két, elsőre hétköznapinak tűnő probléma merült fel.

„Az egyik a gumimelegítő paplanok levétele volt a kettős kerékcserénél. Ez egy procedurális kérdés, egyszerűen nem tudtuk levenni a paplanokat elég gyorsan a gumikról" - utalt arra, amikor a 4. kör végén Massa és Bottas egyszerre állt ki. "A második eset Felipével történt: Az emelőt nem tudtuk beilleszteni pontosan a hátsó gyűrődési zóna alá, ezért nem sikerült időben felemelnünk az autót.”

Lassabbak az élmezőnynél

A Williams úgy kezdte az évet, hogy a Mercedes mögött a második leggyorsabb autóval akár még a bajnoki címvédőt is szerették volna megszorongatni, de Ausztráliában ettől igen távol voltak, és Malajziában világossá vált, hogy egyelőre a futamgyőztes Ferrarinál is lassabbak. Smedley szerint nem gyenge pontot keresnek az FW37-esen, hanem az egész autót fejleszteni kívánják.

„A tempónk mind a Mercedesszel, mind a Ferrarival összehasonlítva hiányzik. Keményen kell dolgoznunk, hogy javítsunk rajta” – jelentette ki. „Közben a gumimenedzsmenttel is foglalkoznunk kell. Úgy gondolom, nem mi használtuk a legrosszabbul az abroncsokat, de biztosan nem is a legjobban.”

„Miért voltak autók a futamon, amelyeknek nálunk eggyel kevesebb bokszkiállás is elég volt? Ez itt a lényeg. Nem az a helyzet, hogy utólag kiderült, egy kerékcserével kevesebbet is csinálhattunk volna, mert valójában nem lettünk volna képesek rá.”

Igaz, mindössze a futamgyőztes Sebastian Vettel, a Toro Rossót vezető Carlos Sainz, és a Force India pilótája, Sergio Pérez tudta két kiállással teljesíteni az 56 körös távot. „Az egész csomagon javítanunk kell, az elejétől a végéig” – mondta Smedley. „Továbbra is keményen kell igyekeznünk, és gyorsabb ütemben kell fejlesztenünk a többieknél.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!