Társoldalunk:

A Red Bull elismeri, hogy a Toro Rosso jobb volt

2015.03.29. 15:08

Fékproblémákkal küzdöttek a Malajziai Nagydíjon, de a Renault motorok vezethetősége terén legalább előreléptek.

Az a szokatlan, és a Red Bullra nézve kellemetlen helyzet állt elő a Malajziai Nagydíjon, hogy bár az autóik előrébbről rajtolhattak, a két Toro Rosso mégis simán megelőzte őket a futamon. Christian Horner elismerte, hogy a fiókcsapatuk jobb munkát végzett a szezon második versenyén.

„Megérdemelték, hogy legyőzzenek minket, ma jobbak voltak nálunk” – foglalta össze a brit, aki azt is kijelentette, hogy „mi viszont sehol sem vagyunk ahhoz képest, ahol lennünk kellene.”

Az időmérőn a Red Bull profitálni tudott az esős időjárásból, és Daniel Ricciardo a 4., Danyiil Kvjat az 5. helyről indulhatott. Ezt viszont nem sikerült megtartaniuk a futamon, amelyen többször is nehézségeik adódtak. Ricciardo első szárnya már az elején megsérült, aztán műszaki gondjai lettek, ráadásul Kvjat a Force India versenyzőjével, Nico Hülkenberggel is összeütközött.

Max Verstappen, az F1 legfiatalabb pontszerzője a két Red Bull előtt végzettForrás: 2015 Getty Images/Lars Baron

„Nagyon bosszantó délutánunk volt” – közölte Horner. „Daniel első szárnya megsérült az első kanyarban, majd a Safety Car után a forgalomban autózott, és a hőmérsékletek is az egekbe szöktek. Mindkét autónkkal fékproblémákba ütköztünk, és a futam második felében már tulajdonképpen csak azokat próbáltuk kordában tartani. Meg kell találnunk ennek az okát.”

Horner elmondta, fejlődést értek el a Renault motor vezethetősége terén, de amikor a BBC riportere megkérdezte, mit gondol arról, hogy Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 vezetője Monacóra a legjobban vezethető F1-es motort ígérte, Horner vitriolosan visszavágott: „Sikerült rávennie, hogy erre pénzben is fogadjon?”

Vettel lekörözte volt csapatát

A Red Bull kénytelen volt azt is elkönyvelni, hogy volt pilótájuk, Sebastian Vettel a Ferrari volánjánál mindkét autójukat lekörözi. Cyril Abiteboul szerint az olaszok győzelme azt jelenti, hogy „a Mercedes legyőzhető, ha minden összevető adott hozzá.” Úgy vélte, a „Renault sokkal közelebb áll már ahhoz, ahol Ausztráliában kellett volna tartania.” A két pilóta viszont úgy látja, mindenképpen javulniuk kell.

„Kihoztuk a mai helyzetből a maximumot” – foglalta össze Danyiil Kvjat, aki az 5. helyről indulva 9. lett. „Gyenge a tempónk, és fel kell zárkóznunk, de biztos vagyok abban, hogy a csapat képes erre. Nem a 9-10. helyért akarunk harcolni. Szenvedtünk ma, és meg kell tudnunk, miért.”

A két csapattárs sem ímélte egymástForrás: 2015 Getty Images/Lars Baron

A szinte mindig mosolygó Daniel Ricciardónak is nehezére esett pozitívnak maradni, bár ebben a megterhelő verseny és a hőség is közrejátszott. Az ausztrál gratulált egykori csapattársának, Vettelnek is.

„Készen álltam a küzdelemre a versenyen, és valami rendkívüliben bíztam, de ez nem jött össze! Az első körben volt egy kisebb koccanásom, ami ártott nekünk, majd különböző nehézségeink adódtak a verseny során, azokat is menedzselnünk kellett" - mondta. "Sokáig tartott átverekednünk magunkat a többi autón, mert nem volt meg hozzá a tempónk. A fékek is gondot okoztak, ez nem könnyítette meg a délutánomat. Seb remek munkát végzett, nagyszerűen vezetett.”

A Red Bull a konstruktőri összetettben is visszaesett a Toro Rosso mögé, a 6. helyre a Malajziai Nagydíj után.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!