Társoldalunk:
Hírlevél

Hamilton és Rosberg elégedetlen a rádiókommunikációval

2015.03.29. 13:44

Megkérdőjelezhető stratégiai döntések, kommunikációs problémák és az autó tökéletlen balansza vezetett a Mercedes vereségéhez a Malajziai Nagydíjon. Toto Wolff szerint a Ferrari győzelme ébresztőt fúj.

A Malajziai Nagydíjon a tavalyi belga futam óta először nem a Mercedes valamelyik versenyzője nyert. Bár a Ferrari tempója már pénteken is fenyegető volt az Ezüstnyilak esélyeire nézve, Lewis Hamilton a pole pozícióból indulva mégis a legesélyesebb volt arra, hogy pályafutása 150. F1-es futamán újabb győzelmet arasson.

A rajt még simán alakult a Mercedes szemszögéből, Hamilton magabiztos előnnyel megtartotta a vezetést, de Nico Rosberg nem tudta megelőzni Sebastian Vettel Ferrariját, és csak a 3. helyen haladt, amikor Marcus Ericsson kicsúszása miatt pályára lépett a Safety Car.

A Mercedes ekkor a mezőny nagy részéhez hasonlóan úgy döntött, kereket cserélnek mindkét autójukon, ami Rosberget kifejezetten rosszul érintette, mert jelentős időveszteséget kellett elkönyvelnie, és több hellyel Hamilton mögé kellett visszasorolnia a mezőnybe. Mivel Vettel az élen maradt, megkezdődött az egész versenyen át tartó hajsza a Ferrari után, de a győzelmét már nem tudták megakadályozni.

Hamilton nem volt elégedett a csapaton belüli kommunikációvalForrás: REUTERS/Olivia Harris

 „Nem számíthattunk arra, hogy örökké mi fogjuk nyerni a versenyeket” – mondta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a Sky Sportsnak a futam után. „Remélhetőleg most minden, teljesítménykiegyenlítéssel kapcsolatos nonszensz véget ér. Jó nap a mai a Forma-1-nek. A Mercedesnek nem annyira tökéletes, de ezután még erősebben fogunk visszavágni.”

Wolff a futam után elismerte, hogy nem csak azért vesztették el a győzelmet, mert a stratégiájuk nem volt optimális, és Vettel sikerét „ébresztőként” jellemezte csapata számára. „Már pénteken láttunk néhány nagyon erős etapot a Ferraritól, és (Vettel) ma csodás tempót ment a két, közepes keménységű gumiszettjével. Nem vagyok biztos abban, hogy mi képesek lettünk volna ugyanerre, bár ha mi is kétszer cserélünk kereket, akkor legalább autó-autó elleni küzdelemről lett volna szó. Utólag persze könnyű okosnak lenni.”

Kommunikációs problémák

Hamilton gumistratégiája nem működött az elvártak szerint, és a rádiókommunikációval is gondja volt. Egyszer visszaszólt a mérnökének, hogy ne beszéljen hozzá a kanyarokban, és előfordult, hogy elvesztette a fonalat, mert rossz információkat kapott. Elégedetlen volt azért is, hogy az utolsó kiállásánál a kemény gumikat szerelték fel autójára.

„Paddy (Lowe) egyszer rossz gombot nyomott meg, és csevegést hallottam a rádión. A bokszkiállásokról beszéltek, ami megzavart” – mondta Hamilton a futam után. „Amikor felraktuk a közepes keverékű gumit, úgy tűnt, minden rendben van. A keményebb még jobbnak érződött, de általánosságban nem voltam  elégedett a balansszal. Nem tudom, mit tehettünk volna még” – ismerte el a brit, aki láthatóan meglepődött, amikor szembesítették azzal, hogy csak 3 ponttal vezeti Vettel előtt a világbajnoki pontversenyt.

„Nem tudom, hogy számított-e volna, ha kint maradok én is” – merengett Hamilton a verseny elejéről. „Ők minden bizonnyal ugyanolyan jók voltak, ha nem még jobbak a gumikopás terén, mint mi, úgyhogy mindenképpen szoros lett volna a küzdelem. Az első kerékcsere során természetesen nagyon sok pozíciót vesztettem, amit vissza kellett nyernem, úgyhogy eleve eléggé lehetetlen helyzetbe kerültem.”

Rosberg sem tudta követni a versenyt

Rosberg a futam különböző pontjain értetlenül figyelte a verseny alakulását. Bár a stratégái a futam során Vettel megelőzését is lehetségesnek tartották, erre végül esélye sem volt.

„A mérnökök nem ülnek az autóban, ők számítógépekkel és számokkal dolgoznak, nekünk pedig semmink sincs, így nehezemre esett megérteni, hogy mi is történik. Fontos ismerni a részleteket, ez ma hiányzott, úgyhogy beszélnünk kell arról, miként lehetne jobb rálátásom az aktuális eseményekre” – magyarázta Rosberg, aki az ellenfeleihez hasonlóan láthatóan elfáradt a malajziai hőségben.

„Nem értettem, hogy az első kerékcsere után miért kezdem utolérni Lewist, aztán a következő bokszkiállás után miért tűnik el a távolban, de úgy tűnik, más stratégián volt, amiről én nem tudtam” – panaszkodott a német.

A Mercedes ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező elnöke, Niki Lauda szokásához hűen nem keresett kifogásokat csapata veresége miatt: „A Ferrari és Vettel gyorsabb volt. A stratégiáról el kell gondolkodnunk, de szerintem Sebastian és a Ferrari ma fantasztikus munkát végzett. Ezért nyerték meg a versenyt” - mondta.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!