Renault: A kiszállás és a saját csapat is szóba jöhet

F1 Grand Prix of Malaysia - Practice KUALA LUMPUR, MALAYSIA - MARCH 27:  Infiniti Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Renault's Cyril Abiteboul attend a press conference following practice for the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang
KUALA LUMPUR, MALAYSIA - MARCH 27: Infiniti Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Renault's Cyril Abiteboul attend a press conference following practice for the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on March 27, 2015 in Kuala Lumpur, Malaysia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150327-00339 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bull attól tart, hogy kiszorulhat az F1-ből, ha a Renault nem ad nekik erőforrást, mert saját motort nem terveznek építeni. Közben a Toro Rosso csapatfőnöke üdvözölné, ha a francia vállalat felvásárolná őket.

Ahogy a versenyzők csütörtöki sajtótájékoztatóját – ahol Fernando Alonso balesete elnyomott minden más témát –, a csapatfőnökök pénteki konferenciáját is egy kérdéskör, a Red Bull és a Renault egyre nyilvánvalóbb konfliktusa határozta meg.

Az FIA a Renault Sport F1 vezetőjét, Cyril Abiteboult a Toro Rossót képviselő Franz Tost és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner közé ültette, így minden adott volt egy fagyos hangulatú beszélgetéshez az újságírók kereszttüzében. Ez nem is maradt el.

Horner szerint Abiteboul „nagyon bátor” volt, amikor kettejük között foglalt helyet, majd csípősen megjegyezte, hogy „úgy hangzik, Franz el akarja adni a csapatát Cyrilnek, nekünk pedig motorra lesz szükségünk.”

Cyril Abiteboul és Christian Horner Forrás: 2015 Getty Images/Mark Thompson

Tost kicsivel később „fantasztikus lehetőségnek” nevezte, hogy a Renault megvásárolhatja a Toro Rossót, mert „a jövőben a konstruktőri világbajnokság legjobb öt csapata közé" akarnak kerülni.

Abiteboul viszont egyelőre nem jelentette ki, hogy a Renault letette a voksát a csapat átvétele mellett, sőt azt is felvetette, hogy a negatív kritikák miatt az anyavállalat akár le is húzhatja a rolót az F1-es program ablakán, bár ő maga ezt korábban nem támogatta.

„Megerősíthetem, hogy több lehetőséget is számba veszünk, köztük a Forma-1-ből való kiszállást” – mondta, majd hozzátette, hogy ez akkor lehetséges, „ha a Forma-1 káros a Renault megítélésére nézve, ha csak szenvedünk a jelenlegi szabályoktól, és az F1 nem teremt annyi értéket a Renault-nak, amennyibe kerül.”

A francia menedzser az újságíróknak nyomatékosan kijelentette, hibásan idézték, amikor az jelent meg a francia sajtóban, hogy hazugsággal vádolta Adrian Newey-t, a Red Bull technikai igazgatóját, de azt elismerte, hogy az Ausztrál Nagydíj utáni hétfőn „nem volt túl nagy lelkesedés a (Renault) irodáiban.”, Szerinte „az első csalódást a motor hétvégi teljesítménye jelentette”, amely miatt mindenki frusztrált volt.

A Red Bull nem szállna ki, de kiszorulhat az F1-ből

Az idénynyitó után a Red Bull motorsport tanácsadója, Dr. Helmut Marko kijelentette, a Red Bull akár ott is hagyhatja az F1-et, ha az éves kiértékelés során úgy ítélik meg, a részvétel nem éri meg a befektetést. Újságírói kérdésre reagálva Christian Horner most emlékeztetett, hogy nem ő, hanem Marko beszélt a kiszállásról, és megpróbálta tompítani a negatív hozzáállást.

„Azt hiszem, (Marko) arra próbált utalni, hogy olyan helyzetben találhatjuk magunkat, amelyben nem lesz motorszállítónk, ha a Renault kiszáll a Forma-1-ből. A Mercedes visszautasítaná, hogy ellássa a Red Bullt erőforrással, és az sem valószínű, hogy Ferrari motorunk lehet, így kiszorulhatunk” – magyarázkodott. A Hondára nem tért ki.

A Toro Rossóhoz pártolhat a Renault? Forrás: 2015 Getty Images/Clive Mason

Horner azt is leszögezte, hogy a Red Bull „nem szándékozik motorgyártóvá válni” és továbbra is a Renault-val szeretné folytatni, „segítve nekik azokon a területeken, ahol talán nem olyan erősek.” Ennek érdekében a Milton Keynes-ben lévő Red Bull Technology központot is bevonnák a motorfejlesztéssel kapcsolatos munkába.

A sajtótájékoztatón a Force Indiát képviselő Bob Fernley, valamint a Lotustól érkező Matthew Carter kijelentette, 2020-ig érvényes szerződésük van a Mercedesszel, és a csapataik nem eladók. Így a Red Bull mellett a Renault reális alternatívája valóban csak a Toro Rosso megvásárlása lehet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!