Társoldalunk:

A Renault csúsztatással vádolja Adrian Neweyt

2015.03.24. 18:53

Elismerik, hogy az idén már nem lesz győztes motorjuk, de azt állítják, nemcsak velük, hanem a Red Bull autójával is vannak gondok.

Tovább szorongatja egymást a Red Bull és a Renault. Miután a csapat a motorszállítójára fogta az idei hátrányát, amely a melbourne-i idénynyitón egyértelművé vált, a francia cég visszavágott, azt állítva, az autóval is vannak technikai problémák.

A Renault F1-es programját irányító Cyril Abiteboul az Auto Hebdónak nyilatkozva elismerte, hogy nem végeztek elég eredményes munkát a fejlesztések terén, és azt mondta, „nem keresek mentségeket." Hozzátette ugyanakkor, hogy „a mi gondjainkon túl a Red Bull autójával is akadnak problémák, és ezek tovább rontják a helyzetet. Különösen a hátsó rész stabilitásával kapcsolatban tapasztalhatók hiányosságok. A két tényező együtt már elég a rossz vezethetőséghez."

Abiteboul külön visszavágott a Red Bull félig már visszavonult technikai igazgatójának, Adrian Neweynak, aki szerinte teljes egészében a Renault-ra próbálja fogni az RB11 rossz teljesítményét. „Nehéz egy olyan partnerrel, aki hazudik" – jelentette ki a francia. „Adrian elragadó úriember, és kiemelkedően jó mérnök, de a motorszállítók kritizálásával töltötte az életét. Már túl öreg a változáshoz."

Newey mindig a motorszállítókat kritizálja?Forrás: AFP

Ez annak fényében különösen ironikus, hogy 2006-ban a kisebb hűtési igény és a jobb csomagolhatóság miatt éppen Newey akart Renault motorokra váltani a Red Bull által addig használt Ferrarikról. A két cég később négy egyéni és ugyanannyi konstruktőri vb-címet nyert együtt, de a tavaly kezdődött új turbókorszakban kiestek a ritmusból.

A Renault leírja ezt az évet

Abiteboul az Autosportnak nyilatkozva is megerősítette, hogy a futamgyőzelmekhez „nemcsak megfelelő motorra, hanem megfelelő autókra és versenyzőkre is szükség van", de lényegében elismerte, hogy erről a szezonról lemondtak. „Az idén már nem lesz olyan motorunk, amellyel erőből képesek lehetünk nagydíjgyőzelmekre, ezzel tisztában vagyunk" – jelentette ki.

A Red Bullnál Melbourne-ben úgy érezték, a Renault hajtáslánca még a tesztekhez képest is rosszabb lett, amit Abiteboul ismét az elhamarkodott változtatásokkal magyarázott. „A tél folyamán keményen pörgettük a fejlesztési programunkat, és igyekeztünk mindent a lehető legtovább kitolni" – mondta. „Bizonyos fontos lépéseket kihagytunk vagy levágtunk, aminek az lett a következménye, hogy egyes feladatokat, amelyeket normális esetben a fékpadon kellene elvégezni, a pályán kell teljesítenünk."

A Renault az idén nem számít erőből elért győzelmekreForrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Clive Mason

Abiteboul hozzátette, hogy „ez nem igazán jó megoldás, de hasznos tanulság mindenkinek, aki ezt a stratégiát erőltette." Feltehetően a Red Bullra célzott, ugyanis szerinte „nem titok, hogy ők nagyon agresszívan állnak a fejlesztésekhez. Megpróbálták ránk erőszakolni a motorok terén azt, amit az autó terén alkalmazni szoktak. Mi is képesek vagyunk jobb munkát végezni, de ehhez egy tél nem elég."

Daniel Ricciardo révén a Red Bull tavaly még három futamot is megnyert, ám az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon a csapat hazai versenyzője még Felipe Nasr ferrari-motoros Sauberjével sem tudta tartani a lépést, és csak a 6. helyen ért célba.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!