Vágólapra másolva!
A Red Bull csapatfőnöke szerint a Renault motor rossz vezethetősége összességében nagyobb hatással van az ő autójukra, mint fiókcsapatukéra, a Toro Rossóéra.

Hevesen bírálta a Red Bull a Renault-t az Ausztrál Nagydíj után, amelyen mindkét csapatuk elvesztette egyik autóját motorhiba miatt, ráadásul az élmezőnytől is alaposan elmaradt a teljesítményük. Feltűnő volt, hogy a Red Bull és a Toro Rosso nem haladt túl messze egymástól, pedig Christian Horner szerint ugyanolyan problémákkal küzdenek Faenzában is.

„Ők ugyanannyira szenvednek” – mondta Horner a Toro Rossóról, hozzátéve, hogy a Renault motorok „összességében a mi autónkat nagyobb mértékben visszavetik”, mert szerinte „nagyon sok tényezőt elfednek a kanyarok be- és kijáratával, a gumik kopásával és oldalkúszásával kapcsolatban.”

Kvjat alatt már a rajt előtt megállt a Renault motor Ausztráliában Forrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Clive Mason

„Lehetetlen rendesen vezetni az autót, és ha a fékegyensúly tologatásával próbálunk kompenzálni, eltávolodunk az optimumtól. Ettől visszahűlnek a fékek, és a gumik sem úgy működnek, ahogy kellene. Ez egy negatív spirál.”

Horner a megbízhatóság mellett a fentiek során is kifejtett rossz vezethetőséget bírálta a Renault motor kapcsán, ugyanakkor nem elégedett a teljesítményével sem. Úgy látja, a Mercedes motorra váltott, korábban a Renault erőforrásait használva szenvedő Lotus is azonnal ütőképesebbé vált.

„Nem akarok nagyon kritikus lenni, és túl sokat beszélni az első verseny után, mert még sok futam van hátra, amelyen javíthatunk” – mondta a brit csapatfőnök. „Jelenleg viszont azt mondanám, hogy a Lotusszal összehasonlítva a legnagyobb hátrányunk az egyenesben elért sebesség terén mutatkozik.”

„A kanyarokban sokkal jobbak vagyunk, az egyenesekben viszont sokkal lassabbak. Nyilvánvaló, hogy továbbra is a vezethetőség a legfőbb gondunk.”

Elismerés az újoncoknak

A Renault-t, a szabályokat és a Mercedes fölényét érő kritikák mellett Horner szólt néhány jó szót a Toro Rosso sikeresen bemutatkozó újoncaival kapcsolatban is, akik az F1 történetének legfiatalabb párosát alkotják. A 20 éves Carlos Sainz pontszerzőként kezdte F1-es pályafutását, és valószínűleg a 17 éves Max Verstappent is csak a műszaki hiba miatti kiesés akadályozta meg ebben.

„Szerintem mindketten igazán remekül vezettek” – mondta Horner. „Olyanok voltak, mint két veterán.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!