Vágólapra másolva!
A csapatfőnök szerint a Red Bullnak mindig nehezebb dolga volt, mint a Mercedesnek, hiszen számos szabályváltozáshoz kellett alkalmazkodniuk. Elismeri, hogy a németek lenyűgöző munkát végeznek.

Sokan rossz szemmel nézik, hogy a Mercedes óriási fölényén pont azt a Red Bull akadt ki a legjobban, amely 2010 és 2013 között zsinórban négyszer nyerte meg az egyéni és a konstruktőri bajnokságot is. Sebastian Vettel ráadásul 2011-ben és 2013-ban is úgy lett világbajnok, hogy egyetlen igazi kihívója sem akadt, és a legutóbbi bajnoki évében az utolsó kilenc futamot megnyerte.

A csapatfőnök Christian Horner ennek ellenére azt állítja, hogy a Red Bull soha nem uralta annyira a mezőnyt, mint tavaly óta a Mercedes, hiszen nekik folyamatosan új szabályokhoz kellett alkalmazkodniuk. „Amikor elkezdtünk formába lendülni, mindig megváltoztak a szabályok" – mondta. „Alkalmazkodnunk kellett a tankolás betiltásához, a karosszéria változásaihoz, a dupla diffúzorhoz, a dupla diffúzor és a befújt diffúzor betiltásához, a motorvezérlésre vonatkozó szabályok módosításához, és még sorolhatnám."

Horner szerint is túl nagy a Mercedes előnye Forrás: 2015 Getty Images/Mark Thompson

Lenyűgöző munkát végeznek

Horner szerint az ehhez hasonló „beavatkozások" nélkül ők is jobban uralták volna a mezőnyt, a stabil szabályok mellett viszont a Mercedest nagyon nehéz lesz elkapni. Szerinte a sportnak arra van szüksége, hogy némileg kiegyenlítsék az erőviszonyokat, de azt is elismeri, hogy a Mercedes jobb munkát végez a többieknél.

„Szerintem az egész csomagjuk nagyon jó, ilyenkor soha nem egyetlen csodafegyverről beszélhetünk" - nyilatkozta, amikor arról kérdezték, mi lehet a titka a Mercedes kirobbanó formájának. „A belsőégésű motor, a turbó, az energia-visszanyerő rendszer és az üzemanyag-fogyasztás integrálásáról van szó, és ők lenyűgöző munkát végeztek."

Az FIA az Ausztrál Nagydíj előtt kiadott egy direktívát arról, hogy a szezon későbbi szakaszában az üzemanyagrendszer több pontján kell mérniük a benzinnyomást. Noha ez egyes csapatokat hátrányosabban érinthet, mint másokat, Horner szerint az FIA célja nem az volt vele, hogy hátráltassa a Mercedest. „Ez jelenleg amúgy sem lenne elég" – mondta. „Ha lesz is valami hatása, az minimális lesz."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!