Társoldalunk:

A megreformált F1 Newey-t is visszacsalogathatja

2015.02.11. 12:40

Horner szerint a 2017-re tervezett szabályváltozások újra izgalmassá tehetik a Forma-1-et a mérnökök számára. Newey szerint most túl nagy a motorok szerepe.

A Red Bull korábbi főtervezője, Adrian Newey tavaly jelentette be, hogy a következő években másféle kihívásokkal szeretne foglalkozni, és nem vesz részt aktívan a csapat napi munkájában. Tanácsadóként még segíti a Red Bull munkáját, de nagyobb szerepet nem szeretne vállalni a szerinte túl szigorúan szabályozott Forma-1-ben, ahol a mérnökök kezét egyre inkább megkötik az autókra vonatkozó előírások.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azonban úgy gondolja, a 2017-re tervezett radikális szabályváltozások újra felkelhetik Newey érdeklődését az F1 iránt. Az erősebb motorok mellett többek között agresszívabb, nehezebben vezethető autók és szélesebb gumik bevezetéséről is szó esett, sokak szerint ugyanis csak „izgalmasabb" autókkal lehet megnyerni a közönséget. Horner szerint ez a Newey-hoz hasonló mérnököknek is új motivációt adhatna az F1-es autók tervezéséhez.

Horner szerint Newey-t érdekelhetik az új szabályokForrás: Red Bull

„Még mindig látszik, hogy nagyon motivált" – mondta a csapatfőnök Newey-ról, aki idén többek között az Amerika-kupára fog vitorlás hajót tervezni. „Ha megváltoztatjuk, és kicsit nyitottabbá, érdekesebbé tesszük a szabályokat, akkor talán megjön az étvágya ahhoz, hogy újra belevágjon."

Horner szerint Newey háttérbe vonulása nem jelenti azt, hogy az F1 történetének egyik legsikeresebb tervezőjét már nem érdekli a sportág.„Egy olyan szakaszhoz érkezett a karrierjében és az életében, amikor új kihívásokra volt szüksége"- magyarázta. „A szíve mélyén azonban megmaradt a versenyszellem, és szenvedélyesen szereti a Forma-1-et."

Newey a múlt héten kilátogatott a jerezi tesztre, ahol csalódottan vette tudomásul, hogy még mindig aránytalanul nagy szerepe van a motorerőnek. „A Forma-1-nek a versenyző, a kasztni és a motor egyensúlyáról kellene szólnia" – mondta. „A jelenlegi szabályok túlságosan támogatják az erős motorral rendelkezőket, a kasztnira vonatkozó előírások pedig nagyon szigorúak. Ha egy motorgyártó előnybe kerül, a kasztnin dolgozó mérnököknek nagyon nehéz ledolgozniuk a hátrányt."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!