Vágólapra másolva!
Úgy tűnik, befizették a 2015-ös nevezési díjat, és nemsokára megszűnhet ellenük a csődeljárás. A McLaren tagadja, hogy ők állnak a háttérben.

Váratlan fordulat történt a tavalyi szezon végén a Caterhammel csaknem egyszerre csődbement Marussia ügyében. Miután a csapat felszerelésének tervezett árverését január végén, az utolsó pillanatban leállították, a melléjük kirendelt csődbiztos szerdán közleményben tudatta, hogy felcsillant egy reménysugár a megmentésükre.

„A csődbiztos a kirendelése óta több féllel folytatott tárgyalásokat, hogy hosszú távon biztosítsa az istálló jövőjét" – írta az FRP Advisory. „Megerősíthetjük, hogy az egyeztetések egy olyan fenntartható állapot kialakítását célozzák, amely lehetővé teszi a csapat működését és részvételét a 2015-ös szezonban."

Az Autosport úgy tudja, a Marussia – illetve jogutódja, a Manor – már be is fizette az FIA-nak a Forma-1-es nevezési díjat. Az alakulat megmentésében kulcsszerepet játszhatott a tavalyi összetettben elért 9. helyezésért járó, több tízmillió eurós jogdíj, melyet a csapat csak akkor kap meg, ha elindul az idei világbajnokságban.

Mégis megmenekül a Marussia? Forrás: AFP

Ám ez nem lesz könnyű: a főhadiszállás Banburyben, amelyet a Haas vett át, ugyan nem a Marussia saját tulajdona volt (a Manor központjából pedig képesek lehetnek működtetni az F1-es programot), viszont a csapat ingóságainak jelentős részét már tavaly elárverezték, és a személyzet nagy része is távozott.

Egyelőre az sem tisztázott, hogy a Manor honnan fogja kapni a motorokat. Azt az FIA elvben már engedélyezte nekik, hogy a 2014-es autójukat használják tovább, ezért a Ferrari lenne a legésszerűbb választás számukra, de először Maranello felé is rendezniük kellene a tartozásaikat.

Egy híresztelés szerint a McLaren áll a Marussia megmentésének hátterében, mert jól jönne nekik egy fiókcsapat, ahol egyrészt Kevin Magnussent és Stoffel Vandoorne-t versenyeztethetik, másrészt több kilométert tehetnek meg a Honda új hajtásláncával. A wokingi istálló azonban a Sky Sportsnak cáfolta, hogy közük van a csődeljárás megszüntetéséhez. Ettől függetlenül 2016-ra a Honda szempontjából sem lenne logikátlan, ha együttműködnének a Marussia jogutódjával.

Közben a másik megszűnt kis csapatról, a Caterhamről úgy hírlik, hogy a csődbiztos arról tájékoztatta az istálló alkalmazottait: elmúlt a remény a megmentésükre, ezért biztosan új állás után kell nézniük.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!